Spiral cutterhead

BergenB

Actieve deelnemer
14 apr 2020
26
8
Vraagje, ik ben in het bezit van een oude DeWalt DW50 VVD bank. Machientje werk top maar nu kwam ik op een Canadese site een spiraal mes tegen die ook voor deze Dewalt nog word gemaakt. Denken jullie dat het de investering van zo'n 550€ waard is om voor dit oude beestje zo'n mes te bestellen?

Ik gebruik hem voornamelijk voor de hobby maar toch best wel regelmatig en ik heb begrepen dat met zo'n spiraal mes het schaafbeeld toch wel een stuk beter maakt.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.136
2.624
Ik ben bang dat je spiraal as een wat hoger prijskaartje heeft, voordat je hem thuis hebt.
 

city17

Actieve deelnemer
15 apr 2018
303
18
Groningen
Marius Hornberger heeft wel een interessante video gemaakt over het installeren van zo'n spiraalas op zijn Kity, die is wel redelijk vergelijkbaar met de DeWalt.

Volgens mij is de conclusie dat het uiteindelijk wel een een mooie verbetering is, maar dat het niet zo eenvoudig (en goedkoop) is om de as te installeren.

 
  • Leuk
Waarderingen: BergenB

BergenB

Actieve deelnemer
14 apr 2020
26
8
Ik ben bang dat je spiraal as een wat hoger prijskaartje heeft, voordat je hem thuis hebt.
Dat zag ik net ook idd, komt gewoon 220CAD bij voor verzenden, dat beantwoord dan wel gelijk mijn vraag, dat is het me niet waard:)
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.136
2.624
En daar boven op nog invoerrechten, handelingskosten en daarover nog btw.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.136
2.624
En als je aan machines wil sleutelen, zorg dan dat je een beetje gereedschap tot je beschikking hebt. Dan stelt zo'n klusje niet zo veel voor. Het is het zelfde werk als lagers vervangen.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.509
968
Riemst
Voor dat geld heb je heel veel goed geslepen schaafmessen. En nog een prima schuurmachine er bij.
Heel wat problemen met schaven zijn of botte messen of verkeerde richting van doorvoeren. Het beste resultaat (uitbraak vermijden) krijg je als je met de draad mee schaaft. De machineslag is er met schuren zo uit.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.