Spijkers doorzagen, welke machine?

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Probeer wel hoe die bijgeleverde zagen bevallen, anders probeer ik wel wat goedkopere zaagjes van ecotools oid.

Voor zover ik weet zal dat niet gaan vrees ik.
Fein is maar net uitgekomen met het Starlock-systeem, dus dan duurt het weer enkele jaartjes vooraleer andere merken hier ook (goedkopere) zaagbladen voor mogen maken.
Heb dat hier ergens op het forum eens opgepikt :)
 

JTG

Nieuw lid
12 jun 2016
16
0
Dat zal je meevallen, het systeem is juist universeler geworden. Op een nieuwe Fein past zo ongeveer alles;). Heb zelf ook die 350(Q) versie met fastlock (of hoe dat ook heet bij Fein). Enige nadeel wat ik heb ondervonden; Hij blijkt niet in een systainer te passen als je ook de stofafzuiging hebt. (ik had nog speciaal een insert voor meebesteld, specifiek voor de 350Q maar helaas. De koffer van Fein is op zichzelf prima, maar wel 'los'.
En de herrie? Daar heb je met de gehoorbescherming op toch niet zoveel last van? Overigens; gebruik ook altijd een veiligheidsbril met dit soort zagen, er springt nog wel eens iets weg en door de oscillerende beweging ook naar je toe!
 

Scharrelduif

Nieuw lid
26 feb 2016
4
0
Heb zelf ook de 350Q maar past gewoon in een sys1 met de originele inlay, de tanos versie past niet lekker. Deze is meer ontworpen voor de vorige versie.
 

roeliepoelie

Actieve deelnemer
6 sep 2011
504
3
Heb de machine binnen, wat een machtig apparaat. Gelijk wat spijkers doorgezaagd met zo'n zaagblad, ging perfect. Plus je kunt er nog veel meer mee, ben er helemaal tevreden mee.
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Vooral het trillen is een wereld van verschil met de oude dat scheelt echt behoorlijk. En inderdaad een stuk minder herrie. Kwa kracht is de nieuwe iets sterker maar het scheelt niet veel.
 

JTG

Nieuw lid
12 jun 2016
16
0
@Scharrelduif, heb je ook plaats voor de stofafzuiging dan? die is namelijk bij mij het probleem. De insert zou een originele moeten zijn (zo had ik 'm in elk geval besteld, maar kan het niet controleren, het type/onderdeel nummer klopte met de website van Fein). Kun je misschien een foto sturen van jouw insert?
 

Arvid

Nieuw lid
23 nov 2012
12
1
de Multi tool zaagbladen van de action passen ook op de Makita en kosten €6 per setje.
bevallen mij goed voor de prijs
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.