Speelhuisje opbouw

Jurjen

Actieve deelnemer
19 aug 2012
90
0
Mooie constructie, leuk om te volgen als die van ons straks wat groter is kan ik hier mooi inspiratie van op doen :)
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Alle gebinten gemaakt en al Een paar tussen stukken dit is dat ik zondag heb gedaan


















Grtz
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Kan mij imand helpen wat gebruik je voor onder singels te leggen om ze vast te maken er op

 

Paulo1997

Actieve deelnemer
27 dec 2013
259
0
Pijnacker
leuk draadje dit! met alle foto's blijft het leuk om te volgen!
je zou eventueel dit soort planken kunnen gebruiken (zie afbeelding)
tand groef.jpg
wat ook zou kunnen en wat misschien wat makkelijk is en sneller gaat is gewoon 18mm underlayment/vloerplaten
dit idee:
dakdekker-timmerwerk-boeiboorden-dakbeschot-mastiekklos-4-groot.jpg
hierop kun je gewoon de singels op vastspijkeren en de onderste rij en de singels op de nok vastlijmen met shell kit/ bitumen kit
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
Echt gaaf! en ziet er oerdegelijk uit!
Ook al nagedacht over het verplaatsen? of valt het qua gewicht nog mee? (blijft tie daar staan?)

Grts
 

matrex-online

Actieve deelnemer
27 feb 2013
278
2
die waait nooit meer weg, whaha wat een kolossssssssossss. Dikke balken, lekker stevig daar houden we van!
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Gisteren wat verder gedaan wat klossen tussen de dakgebinten gestoken voor de stevigheid































Zaterdag gaan ik achter het hout voor op Het dak waar dan de dakbedekking op komt


Grtz
 

EvdL

Actieve deelnemer
14 sep 2011
224
24
Eemnes
Gisteren wat verder gedaan wat klossen tussen de dakgebinten gestoken voor de stevigheid

Ben blij dat je extra klossen heb geplaatst. Ik zag de foto's en dacht " dat dak is nooit stevig genoeg als er 10 man op gaan staan dansen" :)
Je hoeft de eerst komende 100 jaar niet bang te zijn dat de constructie in elkaar zakt. Ik denk dat ik niet zwaarder dan een 2x3 voor een speelhuisje had gebruikt maar het ziet er wel mooi en solide uit.
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
morgen nog de laatste onderdelen plaatsen voor ik de planchetten ga plaatsen en morgen na middag de latten gaan zagen voor op het dak dat ik nog gevonden heb bij mijn in mijn werkplaats bij mijn opa waar mijn combine en mijn afkort zaag staat

grtz
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Weer wat verder gedaan tussen stukken geplaatst in de nok om mijn planchetten vast te maken














Grtz
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
HHeb een vraag de dak rand zou ik zo doen voor de Brute afwerking of hoe zou ik het beter dan suggestie welkom











135AE19F-966B-4C25-9B31-EEB3654E35C5.jpg






Grtz
 
Laatst bewerkt:

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
Misschien minder bewerkelijk, onderkant niet aftimmeren ( zie hier nut niet van muv cosmetisch) op bovenkant plaat underlayment/ mdf en hoekkant 'stuttende' plank evt afvlakken.
Maar wat je doet gaat ook goed werken denk ik
Gr.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.