Speelgoed auto's ....... spelen maar!

ToysAndWood

Nieuw lid
26 mrt 2016
14
3
Gelderland (NL)
@Fantic: ik had toevallig nog ergens Knex banden liggen, helaas vind ze niet echt mooi.
@Eric55: Dat zijn inderdaad erg mooie banden. Ik ga een set aanschaffen en kijken of het iets voor me is. Wat maken ze ook prachtige autootjes, super!
 

ToysAndWood

Nieuw lid
26 mrt 2016
14
3
Gelderland (NL)
@mcbons

De eerste modellen bouwde ik gewoon van berkentriplex van de bouwmarkt. Maar al snel kwam ik er achter dat met name de kwetsbare delen veel steviger werden als ik vliegtuigtriplex gebruikte. Bovendien was het veel mooier om al de dunne laagjes te zien. Ik haal hier het plaatwerk: http://www.af.nl/voorraad/plaat/vliegtuigtriplex/ Weer later ben ik anders gekleurde houtsoorten gaan gebruiken. Met name op dit adres vond ik de mooiste stukjes hout:
http://www.af.nl/voorraad/stukjeszolder/ Ik neem geregeld wat mee en zie later wel hoe ik dat verwerk in mijn werkstukken. Dat is echt genieten op die hobbyzolder, ze hebben echt de allermooiste stukken hout. Fantastisch gekleurde wortels heb ik gezien met de mooiste structuren.
Maar ja, alles heeft zijn prijs ...... :( ..... dus niet alles is gemaakt van dat mooie (duurdere) spul. Toch kan je ook hele leuke dingen bereiken door bij de bouwmarkt naar wat andere houtsoorten te zoeken. De zittingen van de heftruck heb ik bijvoorbeeld gemaakt door het op elkaar lijmen van beuken meubelpanelen. Soms kan je een heleboel bereiken door met een creatief oog naar materialen te kijken.
 

mcbons

Actieve deelnemer
8 sep 2015
251
4
Landgraaf
Ben eens naar de bouwmarkten geweest en allemaal hebben ze andere typen multiplex. Zit er veel verschil in of is het gewoon de naam?
hornbach multiplexplaat powerflex
Praxis hardhouten multiplex
karwei populieren multiplex

welke kan ik het beste nemen om zulke speelgoed auto's te maken?
 

HBhout

Actieve deelnemer
17 aug 2015
268
0
capelle
Zoals de anderen al gezegd hebben, prachtig!
Heeft u toevallig ook een linkje van het bouwplan? lijkt me leuk om voor de verjaardag van mijn 3 neefjes te maken, die zijn namelijk helemaal gek van auto's!
 

ToysAndWood

Nieuw lid
26 mrt 2016
14
3
Gelderland (NL)
Voor werktekeningen moet ik u verwijzen naar een andere plek op dit forum: Houtbewerkers werkstukken / Tekeningen om te delen / Werktekeningen van Karweipost /
Daar vind je de beheerder van de werktekeningen: quatorze
Veel bouw plezier ! ToysAndWood
 

ToysAndWood

Nieuw lid
26 mrt 2016
14
3
Gelderland (NL)
@mcbons Ik heb zelf altijd berkenmultiplex gebruikt. En dan het liefste in een goede kwaliteit B/BB. De eigenschappen van populieren multiplex kan je vinden op : http://www.af.nl/voorraad/plaat/multiplex-populieren/ Lijkt me minder geschikt voor speelgoed. De andere soorten multiplex ken ik niet, misschien dat je die vraag beter op een andere plek op dit forum kunt stellen. Zoals ik al eerder vertelde is vliegtuigmultiplex het mooiste en sterkste multiplex wat er is maar is ook stukken duurder. De ladder van de ladderwagen heb ik van vliegtuigtriplex gemaakt omdat deze best fragiel is maar toch sterk moet zijn.
 

frankc

Nieuw lid
8 mrt 2015
2
0
Hierbij zoals beloofd enkele plaatjes van het door mij gemaakte speelgoed. Al het speelgoed is gebouwd met bouwtekeningen van Karweipost. Er komen bij ons veel kinderen over de vloer, ze vinden het allemaal een genot om mee te mogen spelen. Veel kijk plezier! :p

Beste ,

Heb je deze tekeningen nog.
Mijn kleinzoon is gek op dit soort speelgoed, en zo graag iets voor hem willen maken.

met vriendelijke groet,
Frank Corbet
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
925
Leeuwarden
Ik denk niet dat hij het leest, TS is al sinds aug 2019 niet op het forum geweest. Je kunt het via een PB proberen (klik op het envelopje rechts boven in het scherm) Misschien leest hij de melding daarvan....

Fons
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.495
343
Torhout, België
Voor werktekeningen moet ik u verwijzen naar een andere plek op dit forum: Houtbewerkers werkstukken / Tekeningen om te delen / Werktekeningen van Karweipost /
Daar vind je de beheerder van de werktekeningen: quatorze
Veel bouw plezier ! ToysAndWood
Voor de tekeningen moet je bij "quatorze" zijn, lees ik. Dit forumlid heeft wel nog recent het forum bezocht zie ik. Ik zou eerst daar eens proberen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.