Spalted en Quilted Sugar Maple, harde Esdoorn met slaap en quilted figuur.

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Een smaller stuck Esdoorn (20X5) met slaap en quilted figuur in het hout dat Ik al weer een tijdje geleden afgewerkt heb, was te druk met mijn stook hout (10 kuub) en toen ook nog een probleem, met mijn water voorziening, een connectie van mijn well was uitgeproest, 1.80M onder de grond, dus moest wel help hebben om dat uit te graven, alles is weer goed nu.

De slaap in het hout gaf me wel wat extra werk omdat het dorstig was :) moest er wel 4 keer PTO olie op doen en laten harden to tot het verzadigd was.

Heeft daarna minstens een maand gezeten voordat Ik het gepolijst heb, mooie combinatie van de slaap met het quilt vind Ik.

Al comment welcome :)


Spalted figured hard Maple.jpg
Spalted figured Maple.jpgSpalted figured Sugar Maple.jpg20x5 spalted figured Maple profile.jpg
 

mark20v

Actieve deelnemer
3 jan 2016
315
73
Groningen
Ik heb weinig aan de reacties toe te voegen: super mooie tekening.

En ook mooi dat je ondanks alle drukte thuis toch de tijd neemt om deze mooie stukken te plaatsen. Hence, much appreciated by us.
 
  • Leuk
Waarderingen: Leo Van Der Loo

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.208
519
Eanske
ingoogni.nl
Mooi.

Mooi door de keuze van een eenvoudige vorm van het schaaltje dat de woeste tekening tot zijn recht laat komen.

De asymmetrie terwijl er wel een kleine mate van gelijkvormigheid is weerszijden van het midden waar de nerf recht(er) is.

Symmetrie is saai, gelijkvormigheid wekt interesse, spanning en aandacht op.

Cheers!
 
  • Leuk
Waarderingen: Leo Van Der Loo

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.