Sommige mensen...

haasjetik

Actieve deelnemer
20 aug 2009
460
30
Bollenstreek
@Scheppie: er is nog wel een verschil tussen 'iemand uit je leven verwijderen' (ik neem aan in overdrachtelijke zin) en voortdurend foute grappen maken over iemand's ras of geaardheid.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.243
291
Heelsum
@Haasjetik, ik refereer aan opmerkingen van Dervish hier op dit forum waarin hij stelt "als ik iemand of iets niet begrijp dan maak ik hem belachelijk"

Mijn opmerking was enkel en alleen bedoeld als een stukje reflectie.
 

samvg

Actieve deelnemer
11 apr 2012
123
0
Ik kan het standpunt van Deverish begrijpen. Je kunt op veel punten met mensen van mening verschillen zonder dat dit voor echte problemen zorgt, helemaal in een werk relatie. Tegelijkertijd heeft ieder mens een basis idee over wat goed en slecht is, dit bepaald volgens mij sterk je gedachte over het leven, wat je met je leven wil enzovoorts. Als iemand een radicaal ander standpunt inneemt tegenover deze basis ideeën dan is dit gewoon heel kwetsend.
Ik kan me goed voorstellen dat je liever je tijd doorbrengt met mensen waarmee je meer deelt, en waarmee je misschien ook dingen die voor jou belangrijk zijn kan delen.
Ik persoonlijk zie het ook niet als mijn missie om, in mijn ogen, minder ruimdenkende op andere gedachten te brengen. Het zijn perslot van rekening ook volwassenen, die recht hebben op hun eigen mening, die ik mogelijk afkeur en niet respecteer.
Over het liberalisme (in de zin van vrijdenkend) zegt men vaak; de paradox van het liberalisme is, dat zij intolerant is tegen over intolerantie.
 

haasjetik

Actieve deelnemer
20 aug 2009
460
30
Bollenstreek
Het gaat niet over ruim denken of eigen mening. Het gaat over mensen die (a) gewoon lak hebben aan de grondwet en (b) anderen zonder enige aanleiding beledigen.

Op enig moment is het dan klaar met nuancering. Dat betekent niet dat je ook moet gaan schelden of wat ook, maar hier in dit forum stoom afblazen vind ik dan niet zo raar.

Maar goed, het is punt dat ik in mijn eigen leven ook wel ben tegengekomen en waar ik mij mateloos aan erger.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.