Afgelopen week is het me gelukt een tweedehands Hitachi C9U2 op de kop te tikken van een meubelmaker die ‘m wegdeed vanwege het geringe gebruik van de machine. Nou ging er nog wat van de prijs af omdat hij een keer door het snoer had gezaagd en dat leek me niet al te lastig om te vervangen. Ik heb de machine voorzichtig open gemaakt en het ziet er inderdaad uit als een eenvoudige klus.
- Echter ben ik nu even benieuwd welk snoer ik zou moeten aanschaffen, de diameter van het oude snoer is 3mm maar hoe vertaald dat zich in mm2?
- Daarnaast, omdat er nu een snoer met 2 draden aanzit ga ik er vanuit dat de machine dus uit zichzelf geaard is?
- En tenslotte, bij het verwijderen van het zaagblad merkte ik dat de spindel lock niet automatisch terugveert na het indrukken, klopt dat of heb ik iets gesloopt?
Zal zodra het gefixt is ook even een fotootje van voor en na plaatsen.
- Echter ben ik nu even benieuwd welk snoer ik zou moeten aanschaffen, de diameter van het oude snoer is 3mm maar hoe vertaald dat zich in mm2?
- Daarnaast, omdat er nu een snoer met 2 draden aanzit ga ik er vanuit dat de machine dus uit zichzelf geaard is?
- En tenslotte, bij het verwijderen van het zaagblad merkte ik dat de spindel lock niet automatisch terugveert na het indrukken, klopt dat of heb ik iets gesloopt?

Zal zodra het gefixt is ook even een fotootje van voor en na plaatsen.