Snijplanken

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Ik heb een paar snijplanken gemaakt.

Deze is 3 cm dik en gemaakt van Beuk (Fagus) en Acacia (Robinia) en afgewerkt met druivenpitolie

IMGP9671.jpg

Deze is gemaakt van gebruikt kozijnhout in verschillende soorten met Acacia.
Zagen en plakken, zagen en plakken en zo verder.
Resultaat, ziet er leuk uit, maar is wel klein geworden.
Heb er een rand van Beuken en Padoek omheen gemaakt.
Is 2 cm dik

IMGP9674.jpg
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Die 1e heb ik toch "live" gezien ? Jammer van die lijmnaden...zijn voor mijn idee toch iets te zichtbaar..

Die 2e snijplank vind ik erg leuk gevonden ! Heb je veel last gehad van t rode schuurstof van t padoek ?
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Die eerste snijplank heb ik een paar maanden geleden aan de buurman gegeven.
Ik heb hem teruggevraagd om hem goed in de olie te kunnen zetten en daarna gaat hij weer naar de buurman.
Rick, het kan best dat je hem in het echt gezien hebt.

Rick, die lijmnaden minder zichtbaar maken is een kwestie van preciezer werken?

Ik heb weinig last van het schuurstof gehad.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Het is inderdaad een kwestie van nauwkeuriger werken. In mijn eerste snijplanken zaten kieren zo groot dat ik er mijn fiets in kon parkeren:D
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Dan blijf je zien dat het voor de leuk is en het toch even wat moeilijker is dan je dacht.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Niet specifiek in de planning, maar het kan zo zijn dat ik weer wat hout bij elkaar zoek en er eentje maak.
De meeste tijd vergaat aan wachten tot de lijm droog is.
Voorlopig staat reparatie van een tuintafel op de lijst en een tuintafel van azobe voor mijn dochter.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
De eerste snijplank is weer naar de buurman en de tweede snijplank is bij mijn broer in Bolnes.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.