Snijplank.......met enig gezichtsbedrog....

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Hij lijkt erop maar is wel iets anders. Deze "bolle" uitvoering heb ik vorig jaar al eens gemaakt. Het principe is hetzelfde inderdaad.....heeeeel veel boren.....

@Rendew : Het plan is om deze te verkopen....echter is de "handel" wat trager in de zomer dus misschien is de plank dan wel aanwezig...
 

Toonboog

Actieve deelnemer
18 sep 2012
74
0
51
Lochem
Waanzinnig, Rick.
Hij is echt heel mooi geworden.
Wat een werk en wat een preciesie. Petje af, hoor.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.722
2.585
Gaanderen
Rick de plank is iets rustiger dan op de eerste zwart wit afbeelding. Geslaagd. Heb je wel eens overwogen om de plank iets groter te maken en dan door een van dikte bank te jagen. Hierna de plank op maat zagen en schuren. Dit scheelde mij een hele hoop werk bij het maken van een kops beuken snijplank. Gelukkig was het een zware 40 cm vlak en vandiktebank dus deze oplossing is niet voor iedereen.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Dat is zeker een optie , we hebben een vandiktebank tot 50 cm. Echter is dit wel een redelijke aanslag op een machine......Ben aan t sparen voor een vandikteschuurbank....
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Stom genoeg zie ik op de foto's alleen een soort kruis wat weer 5 vierkanten veroorzaakt.
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Haha, fantastisch. Mijn vrouw vond het zonde om deze als snijplank te gebruiken :p .
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@Okke : In de praktijk worden dergelijke snijplanken ook niet echt gebruikt, vaak komen ze bij mensen in de keuken te staan als object. Ook worden ze wel aan de muur gehangen ipv een schilderij.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.