Slijpstenen

.IMG_1445.jpegSteen wat ik heb uit de tuin gevist als control op een nieuw steen die Direct uit de steengroeve in Duitsland komt die ik Ochtends Pauzeer noemen.
Control steen is een gecertificeerd Bentheimer steen van mijn slijpmachine. O.P. is wat grof van korrel geeft af evenveel. Mijn conclusie is de stenen komen in grote lijnen overeen.

Bijlagen

• IMG_1446.jpeg
    IMG_1446.jpeg
    252,1 KB · Weergaven: 17
  • IMG_1447.jpeg
    IMG_1447.jpeg
    154,5 KB · Weergaven: 19

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.650
1.022
‘s-Hertogenbosch
Heb in het verleden ooit een “ natuur “ steen gekregen van een oud collega 🫢 wat een genot…. De ene kant heeft een grijze kleur van leisteen om te slijpen /wetten en de andere kant is een beetje wit-crème kleurig om te polijsten. Ben er super zuinig op en dolblij mee.
Daarna nog een steentje met een natuurlijke vorm gekocht, welke nog fijner polijst….. iets met de naam “ Arkansas “ staat me bij. Het wordt een spiegeltje als ik hem zou gebruiken…. Maar dat beschiet er bij mij niet aan…. Maar heb em wel 🤩. Misschien als ik nog eens veel tijd krijg….

Heb in het verleden ooit een “ natuur “ steen gekregen van een oud collega 🫢 wat een genot…. De ene kant heeft een grijze kleur van leisteen om te slijpen /wetten en de andere kant is een beetje wit-crème kleurig om te polijsten. Ben er super zuinig op en dolblij mee.
Daarna nog een steentje met een natuurlijke vorm g
Lijkt mij op een coticule uit Belgisch Ardennen .-

• Leuk
Waarderingen: John1969

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.650
1.022
‘s-Hertogenbosch
Volgens mij heeft hij wel zoiets geroepen toentertijd, is al zo’n 30 jaar geleden als ik zo terugkijk (🫣 de jaren beginnen te tellen…..🤩)

Bijlagen

• IMG_9192.jpeg
    IMG_9192.jpeg
    125,6 KB · Weergaven: 6
  • IMG_9193.jpeg
    IMG_9193.jpeg
    118,5 KB · Weergaven: 6

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
5.536
1.360
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Lijkt mij op een coticule uit Belgisch Ardennen .-
En waarschijnlijk gelijmd - coticule aan de ene kant en belgisch blauwe wetsteen aan de andere kant. Komen beide uit dezelfde formatie, maar natuurlijke stenen met beide typen steen zijn loeizeldzaam - en gelijmde stenen werken net zo goed. Arkansas-stenen (novaculiet) heb ik een bloedhekel aan. Doen helemaal niks voor mij... Ik had vroeger altijd een 'reissteentje' in mijn broekzak - die kocht je bij buitensportzaken zoals Slee. Meestal was mijn zakmes na bewerken op zon steen botter dan daarvoor...

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.