Slijphulp voor beitels *gratis*

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.622
1.141
Fryslân
Ik heb ooit een simpele slijphulp gemaakt voor mijn beitels. De hoek is verstelbaar, en de beitels zijn simpel scherper te krijgen. Ik heb het jaren af en toe gebruikt.
Er gaat een standaard wetsteen in (deze is niet inbegrepen, en de beitel op de fotos ook niet.)

Ik heb nu een tormek, en dus ligt deze wat in de kast te verstoffen.

Voor de liefhebber gratis af te halen in het noordoosten van het mooie Friesland, of eventueel tegen verzendkosten op te sturen.

20230918_211335.jpg20230918_211319.jpg20230918_211307.jpg20230918_211244.jpg
 

bert007

Actieve deelnemer
17 okt 2020
126
59
Bilzen
Ziet er heel doeltreffend en eenvoudig uit, maar voor mij te ver jammer genoeg. Waar heb je de inspiratie gehaald? Heb je misschien een bouwplan?
 
  • Leuk
Waarderingen: Wouterst

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.622
1.141
Fryslân
Ik heb het inderdaad ergens gezien ooit, maar dat is al een hele tijd geleden. Ik zal in mijn geheugen graven of ik nog iets weet.
 

Sjoerd Gardien

Actieve deelnemer
14 okt 2010
38
11
Wildervank
www.atlasenkaart.nl
Ik heb ooit een simpele slijphulp gemaakt voor mijn beitels. De hoek is verstelbaar, en de beitels zijn simpel scherper te krijgen. Ik heb het jaren af en toe gebruikt.
Er gaat een standaard wetsteen in (deze is niet inbegrepen, en de beitel op de fotos ook niet.)

Ik heb nu een tormek, en dus ligt deze wat in de kast te verstoffen.

Voor de liefhebber gratis af te halen in het noordoosten van het mooie Friesland, of eventueel tegen verzendkosten op te sturen.

Bekijk bijlage 135526Bekijk bijlage 135527Bekijk bijlage 135528Bekijk bijlage 135529
Beste Jelmer, Ik heb er graag de verzendkosten voor over als dat zou kunnen.
 

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Ook maar eens zo'n ding maken, gekloot uit de losse hand ben ik wel een beetje zat.

Maar aan de andere kant is zo'n Tormek ook wel erg vet, ook handig voor mijn vleesmessen.
Misschien even een paar dagen aardig tegen mijn vrouw zijn :sneaky:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.