Sleutelkasttafeltje

LukeB2530

Actieve deelnemer
15 jan 2021
107
111
64
Boechout (Prov. Antwerpen)
Beste medeforummers,

Sinds een week of twee heb ik een nieuwe vvd bank (Tendotools triple medium TT 260 - te vergelijken met de Record Power PT 107. Ik zal hierover binnenkort een review schrijven). Hoog tijd dus om eens wat te gaan schaven en nog eens iets in mekaar te knutselen.

In mijn garage had ik nog een oud kastje staan, destijds gekocht bij L.B. om tijdelijk mijn printer op te zetten, maar al vlug naar garage verhuist om mijn afkortzaag op te zetten :). Doch dit kastje bleef mij ergeren, en dus heb ik het uit elkaar gehaald, de deuvels en een paar schroeven verwijderd en de onderdelen door de schaafmachine gestoken. Ik had nu dus de beschikking over een partijtje deftig hout (dus geen vuren of ander hout dat ik nog heb liggen van de verbouwing van mijn huis). Ik weet alleen niet welk hout het is ( alleszins geen vuren en ook geen grenen).

Vermits zowel mijn vrouw als ikzelf regelmatig last hebben van het niet terugvinden van o.a. de autosleutels, was ik aanvankelijk van plan om een sleutelkastje te maken (zoiets om tegen de muur te hangen), doch gezien we nog een vrije muur hebben bij de achterdeur, werd het uiteindelijk een sleutelkasttafeltje (of zoiets ;)).

Ik heb geen foto's van de bouw, aangezien ik mijn telefoon niet onmiddellijk vond (heb geen alzheimer :rolleyes:) en de bouw slechts 1 dag heeft geduurd. Ik kan dus enkel de eindfoto's tonen.

De bouw zelf was vrij simpel. De zijkanten en de achterkant werden koud aan elkaar met deuvelverbinding gelijmd. Voor de voorkant werden 5 stukken gebruikt (2 voor de zijkant, twee voor de boven en onderregel en 1 als ladefront). De poten werden van een "taper" voorzien (op de zaagtafel) en het tafelblad werd voorzien van een profielrandje (per ongeluk de 4 kanten gefreesd :cautious:) Verder was het ook niet de bedoeling dat de poten zo ver naar voor zouden komen, waardoor het tafelblad nu gelijk komt met de bovenkant van de poten.

Hierbij de foto's
 

Bijlagen

  • IMG20220128210546.jpg
    IMG20220128210546.jpg
    57,6 KB · Weergaven: 100
  • IMG20220128210622.jpg
    IMG20220128210622.jpg
    54,4 KB · Weergaven: 100
Laatst bewerkt:

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
400
Zware 'mindfuck' dat het ladefront aan de linkerkant volledig matcht qua nerf en aan de rechterkant ineens niet meer 😄 Waarom zou je maar 2 zijdes vh blad voorzien van een profiel? Mooi kastje sowieso!
 

LukeB2530

Actieve deelnemer
15 jan 2021
107
111
64
Boechout (Prov. Antwerpen)
Zware 'mindfuck' dat het ladefront aan de linkerkant volledig matcht qua nerf en aan de rechterkant ineens niet meer 😄 Waarom zou je maar 2 zijdes vh blad voorzien van een profiel? Mooi kastje sowieso!
Inderdaad, de bedoeling was om de nerf te laten doorlopen. Ik heb deze fout pas opgemerkt toen ik fe foto's nam:confused:. Ik zal het maar een beginnersfout noemen :p.
Alleszins bedankt voor de feedback.
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Ik had nu dus de beschikking over een partijtje deftig hout (dus geen vuren of ander hout dat ik nog heb liggen van de verbouwing van mijn huis). Ik weet alleen niet welk hout het is ( alleszins geen vuren en ook geen grenen).
Mooi tafeltje! Knap gemaakt op 1 dag. Op foto afgaand denk ik dat het toch vuren is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.