sleufzaag

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.253
542
Eanske
ingoogni.nl
Het schoot me net te binnen. Vroeger, bij ons in de werkplaats hing altijd een rare zaag. De zaag had een ronde neus met daar op ook tanden. Even kort googelen leert me dat het een sleufzaag is. Maar voor wat voor sleuven? Waarvoor?
 

Wim1965

Actieve deelnemer
23 apr 2017
312
51
Dalfsen.
De omschrijving doet mij denken aan een zaag waarmee in het midden van een oppervlak een zaagsnede gemaakt kan worden. Wat met een cirkelzaag invalwerk wordt genoemd.
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.387
836
70
Veldhoven
Ik heb hem al jaren, als je ergens middenin moet beginnen en je hebt geen decoupeerzaag of multizaag, is het ideaal. Alleen is door de komst van de multizaag deze zaag al lang overbodig geworden, net als de schrobzaag.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.140
529
Moordrecht
Ik heb een Japanse versie daarvan. Kort blad met een wat langere steel.

Moest even zoeken, maar dat is een Azebikizaag
 
Laatst bewerkt:

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.253
542
Eanske
ingoogni.nl
Als ik het goed begrijp begin je met de bolle neus te zagen tot je er voldoende doorheen bent om de zaag te draaien en verder te gaan. Handig. Toch eens kijken of de zaag nog in de familie is.

T.a.v. Azebiki, even opgezocht. Het eerste wat ik tegen kom is fineer zagen. Gek genoeg, of juist niet, kwam ik dat ook bij een sleufzaag van mannesmann tegen. Is die niet wat grofstoffelijk voor fineer? EDIT: bij de Bacho van @de Haan staat ook fineerzaag.

'T is wel grappig dat je dit model niet bij de high end zaagfabrikanten tegen komt.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.