Omdat ik al heel erg lang een stoel naast mn bed heb staan, was het nu wel eens tijd om een nachttafeltje te maken.
Dit is weer een project om mijn schrijnwerkers/meubelmakers technieken te verbeteren.
Gekozen voor vurenhout want er waren een paar meubelplaat planken voorradig.
proef met mix van bio afwerkmiddel nl bijenwas carnaubawas lijnolie en terpentijn

Ervaringen:
Ik had de poten aanelkaar geplakt om te schaven met veels te aggresieve dubbelzijdig tape, moest dit er af pulken met aceton en afbreek mesje.
Vuren hout vind ik geen meubelmakershout.
ruiten pen en gat in bovenblad ging met bijtels erg moeilijk en is niet erg mooi geworden. Missschien beter te doen met een figuurzaag?
Mischien te veel was in mijn mix, ik moest dit nog behoorlijk uitpoetsen.
groet Blom
Dit is weer een project om mijn schrijnwerkers/meubelmakers technieken te verbeteren.
Gekozen voor vurenhout want er waren een paar meubelplaat planken voorradig.
proef met mix van bio afwerkmiddel nl bijenwas carnaubawas lijnolie en terpentijn

Ervaringen:
Ik had de poten aanelkaar geplakt om te schaven met veels te aggresieve dubbelzijdig tape, moest dit er af pulken met aceton en afbreek mesje.
Vuren hout vind ik geen meubelmakershout.
ruiten pen en gat in bovenblad ging met bijtels erg moeilijk en is niet erg mooi geworden. Missschien beter te doen met een figuurzaag?
Mischien te veel was in mijn mix, ik moest dit nog behoorlijk uitpoetsen.
groet Blom