Site voor het verkopen van je projecten

pjerdulac

Actieve deelnemer
12 jul 2010
81
0
Beste houtbewerkers,

Ik ben een jaar geleden begonnen met een meubelmakersbedrijfje, werk voornamelijk alleen. De leukste klussen zijn voor mij het bedenken en bouwen van meubels. Soms ben ik iets aan het bouwen waar ik dus nog geen klant voor heb. Ik probeer dan om het meubelstuk te verkopen via marktplaats. Maar een kosteloze advertentie staat al snel op pagina 20 en wordt dan al snel niet meer gevonden.

Nu denk ik eraan een site op te zetten voor bedrijfjes zoals ik die heb waar zij hun (kunstzinnige) meubelstukken op kunnen plaatsen voor de verkoop. Doelgroep zijn dus kleine (startende bedrijfjes). Maar het opzetten van een site kost het een en ander en de buitenwereld moet ook weten dat de site bestaat. Dus kost het adverteren wel wat. Ik denk aan 5%. Dus je betaalt 50 EUR als je een stuk verkoopt van 1000 EUR. Je betaalt achteraf, als het stuk pas is verkocht.

Mijn vraag aan jullie is of je dit probleem herkent en of er behoefte bestaat aan een dergelijke site.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Zoals Rick reeds meldde is baas Jaap daar mee bezig. Ik neem aan dat hij meeleest en een reactie zal geven over de stand van zaken. Op een Canadese site zag ik overigens ook een rubriek: houtbewerkers/-draaiers gevraagd. Hier kunnen lezers hun kleine en grotere "opdrachten" uit laten voeren door een houtbewerker waar ze zo mee in contact kunnen komen. B.V. restauratie van draaiwerk of anderszins.
vr.gr. Jan Pranger.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Ik was eigenlijk wel benieuwd wie al een kijkje had genomen op het "nieuwe" marktplein en wat de ideeen hierover zijn. Hoe meer meningen , hoe meer informatie toch??
 

Lanna

Nieuw lid
18 jan 2012
1
0

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.050
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Het nieuwe marktplein moet vanaf nu eigenlijk met een maand werken. We hebben een probleem met de provider gehad, afgelopen nacht. Dat is weer opgelost maar ik zou de boel graag verhuizen naar een eigen server in Europa en dan de site voorzien van een nieuw front, het forum ongemoeid laten en het marktplein operationeel maken. Nog een paar weken geduld. Intussen sta ik open voor alle suggesties.

Voor de adverteerders, meestal forumleden, denk ik het voordeel te behalen dat we alleen maar hout gerelateerde advertenties hebben en als we met elkaar op al die hierboven genoemde site kenbaar maken waar de goede informatie te halen valt, dan genereren we ook traffic. En daar hebben we allemaal wat aan en is effectiever dan al die versnipperde advertenties verspreid over allerlei media.

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.