simpele manier stof opvangen cirkelzaag

Woody1989

Actieve deelnemer
5 aug 2021
27
0
Uitgeest
Hoi mensen,

Ik heb een invalcirkelzaag van HBM aangeschaft alleen mist de stofafzuiging.

Ik zou eigenlijk niet een hele stofzuiger willen aanschaffen.

Vraag me af of iemand een andere goedkope manier weet om het stof tijdelijke even op te vangen als je af en toe gaat zagen.

Bv zelf een katoenen zak oid om te uitblaas van de zaag..?

HBM zelf zegt hier niks "simpels" voor te hebben

gr/.

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.886
428
40
Enkhuizen
Voor €50 ben je al klaar en voor minder als je 2e hands kijkt.
Stofzakken zijn leuk maar actieve afzuiging is veel beter.
Vinden je longen ook veel leuker.

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.454
818
Voor "af en toe even" voldoet een gewone huishoudstofzuiger (met zak) ook wel. Als dat niet mag van je partner staan ze wel voor weinig op MP of bij de kringloop. Hoeft niet mooi te zijn, he?

Woody1989

Actieve deelnemer
5 aug 2021
27
0
Uitgeest
Ok zal eens kijken of ik mijn oude stofzuiger kan gebruiken. Daar zit niet een hele lang slang op maar misschien kan ik kijken voor een langere tussenslang

thomasz

Oud hout
11 apr 2015
2.963
1.419
Omgeving Leiden
Je zou het kunnen proberen met een stofzuigerslang met daaraan een losse stofzuigerzak.
Een zak direct aan de machine vastmaken zou ik niet doen, want die zit dan flink in de weg

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.445
901
‘s-Hertogenbosch
Voor een paar enkele vlugge zaagsnede’s met de invalzaag gebruik ik de stofzak van mijn metabo afkortertje.
Voor meer zaagwerk komt m’n Lidl stofzuiger met inschakelautomaat voor de dag .
Wat je tijdens opvangt hoef je naderhand niet overal vandaan te halen.😁
Onder de tafelzaag ( flipper van makita)
Gewoon een speciekuip en een bezem in de buurt. De stofzuiger vangt te weinig, er gaat meer langs het pijpje dan erdoor.

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
681
159
Oss
Voor meeste machine waren stofzakken en bij invalzaag werkt dat behoorlijk goed omdat machine bij blad helemaal gesloten is. Bij makita hebben ze er wel een voor invalzaag alleen weet niet of diameter hetzelfde is als hbm machine

boertje125

Oud hout
17 okt 2013
2.570
621
qua werk dat je aan het opruimen hebt is het aansluiten van een stofzuiger alleen al de moeite en de kosten waard.

ik heb dat ding er eigenlijk altijd aan zelfs als ik buiten zaag.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.