Ondertussen heb ik ook eens een poging gewaagd, en dit is het resultaat:

En zoals aangevraagd een kort bouwverslagje. De poten bestaan uit 2 schuine planken (die haal je uit 1 rechte lat). Als je ze gelijk wil vanaf de hoek gemeten, hou je best rekening met de dikte van je hout, dus 1 plank is iets smaller dan de andere.

Die planken zijn aan elkaar gespijkerd, met houtlijm ertussen. Lekker simpel en snel, geen gedoe met klemmen:
Je kan ze natuurlijk niet volledig in een punt laten lopen, want dat is niet stabiel en het ziet er niet uit:

Dus daarom zaag je ze allemaal ongeveer 13cm korter langs de zwarte stippellijn, waar de 2 schuine zijden mooi samenkomen.
Voor het zitgedeelte heb ik een paneeltje verlijmd (gewoon koud, geen deuvels, lamello's of domino's):

Daar komt aan onderkant een kadertje op. Opnieuw houtlijm + spijkers:

Dan heb ik de poten aan dit kadertje bevestigd met schroeven en houtlijm (schroeven leken me hier veiliger omdat ze meer krachten kunnen hebben):

Laatste poot is beetje lastig, maar als je geen monster van een boormachine hebt lukt het wel als je ze ondersteboven houdt:

Ten slotte spijker je nog een kadertje op pakweg 20cm hoogte, zelfde lengtes als bij bovenkant, maar met bredere plankjes:

Ondanks de taps toelopende poten, staat het heel stabiel! Benieuwd of het ook een bende zatlappen aankan