Show je kist :)

P

Pel

Guest
O ja, Roeland excuses voor de vergissing van dat hamertje, maar dat doet er niets aan af dat je een geweldige gereedschapsmaker, en groot vakman bent.

Groet Pel
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
kissie I daar ben ik zelf nog steeds trots op als een aap met zeven lullen ( piep)dat ik die heb kunnen maken. Niet dat ie perfect is maar ben veel verder gekomen dan ik ooit verwachte , kissie II is helaas gestrand maar als Roeland die nog maakt beloof ik dat ik 'm als nog probeer af te maken.

Tja de sexy hamer van LN totaal onnodig ...over de top ..... decadent maaar eeuuuh vindt m nog steeds prachtig !
 
Laatst bewerkt:

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Geeft niks Pel er word hier ook zo veel informatie gedeeld.

""kissie I daar ben ik zelf nog steeds trots op als een aap met zeven lullen ( piep)dat ik die heb kunnen maken. Niet dat ie perfect is maar ben veel verder gekomen dan ik ooit verwachte""

Waar blijft jouw fotootjes van show je kissie dan? Rendew? :)

Groetnis, Roeland
 
D

DervishD

Guest
@Roeland,

Die bronzen zoetschaaf, is dat een nummer 1 of 2?
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
IMG_1514.jpg
Moi hè dat hamertje ;-)
Zal het nu concreet vragen Roeland ...kissie II komt die nog ( weet dat je 1 paneeltje gemaakt hebt )
 

Leroowj

Actieve deelnemer
1 apr 2016
392
0
Wat denk je van een stuk leer over de lengte (riem van 4cm breed) en dat met een blokje hout en messing schroeven vast zetten aan beide kanten?

Ja is nog niet eens zo'n slecht idee, maar dan moet ik hem lang genoeg maken dat ie langszij kan vallen. Bedankt! Ik zat al met een bezemsteel idee die dan zijwaarts weg geklapt kan worden, hoeft helemaal niet zo moeilijk...
 

Korre

Actieve deelnemer
17 mrt 2015
42
0
Mijn kist heb ik deze week afgewerkt. Blijkbaar ben ik wel de enige met een likje verf :)

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

Gemaakt naar de kist uit 'The anarchist design book' van Chris Schwarz.
Uit vuren met lades van 8mm multiplex.


Nog niet alles heeft z'n vaste plaats en er moet ook nog een zaaglade komen.

Wat denken jullie ervan?

Korre
 
P

Pel

Guest
Mooi kist, met een ferm kleurtje hoe groot heb je hem gemaakt?

Groet Pel.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Da's inderdaad een hele mooie! Zelf heb ik geen kist, alles hangt aan de muur of zit in een kast, maar als ik zoiets zie ga ik wel weer twijfelen.

Maar goed, eigenlijk heb ik alleen wel eens een kist nodig voor klusjes rond het huis, en dan is zo'n grote weer helemaal niet handig
 
  • Leuk
Waarderingen: Sebasel

Korre

Actieve deelnemer
17 mrt 2015
42
0
Zo uit het hoofd zijn de afmetingen 80x45x45cm, er kan dus wel wat in. ;)

Hij is vooral zo groot omdat binnen enkele maande mijn werkplek wordt omgetoverd tot leefruimte
en tijdens de verbouwingen wil ik alles toch netjes en stofvrij aan de kant hebben.
 
P

Pel

Guest
Als je hem ooit niet meer als gereedschapskist gebruikt, dan kun je hem nog altijd als geldkist gebruiken, hij is er immers groot genoeg voor;)

Groet Pel.
 

Korre

Actieve deelnemer
17 mrt 2015
42
0
Men vrouw vond het al jammer dat hij 'enkel' diende om men gereedschap in op te bergen.
Volgens haar zou zo'n kist ook wel mooi staan in 1 van de kinderkamers... :p
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Als je hem ooit niet meer als gereedschapskist gebruikt, dan kun je hem nog altijd als geldkist gebruiken, hij is er immers groot genoeg voor;)

Groet Pel.

Zou je denken? Dit is de schatkamer voor de noodvoorraad van de paus in Rome.
IMG_2413.jpg
 

BeRo

Actieve deelnemer
19 apr 2016
156
4
Rotterdam
Hallo allemaal,

Mijn kistje is niet zo mooi als dat van Korre, maar het kistje is ook gemaakt voor het handige en snel te maken.
Het kistje meet l x b x h = 28,5 x 20 x 20 en weegt met inhoud ongeveer 10 kg. Vandaar de touwtjes, om het makkelijker te kunnen optillen.

Kistje-1 (1).jpg

En wat er in zit:
Mijn Super-Nova-II

Kistje-2.jpg

In de loop van de 12 jaar dat ik deze heb zijn er nog wel eens bijzonder bekken bijgekomen, vandaar dat sommig vakjes dubbel gebruikt worden.
De "zitting" van de klauwplaat is het dekseltje van een viertal vakjes voor klein spul.
Kistje-3.jpg


Met hartelijke groet,
Bert Rosbach.
 

JanAnton

Actieve deelnemer
13 mrt 2013
238
6
Groningen
hallo Allen,

ik doe ook een bescheiden duit in het zakje. Dit is niet een van m'n kisten, maar een klein simpel kistje met m'n favoriete schaven. Dit past precies in de verdieping in m'n werkbank (de beruchte tool tray). Alle schaven zijn zelf gemaakt behalve de kleine Lie-Nielsen helemaal rechts. De meeste van m'n zelfgemaakte schaven staan in de woonkamer in een vitrinekast, maar deze gebruik ik ook echt, zoals het hoort natuurlijk:). De twee extra beitels in het deksel worden met kleine magneetjes vastgehouden. Zo heb ik extra beitels achter de hand van ander staal en/of anders aangeslepen.

IMG_20161003_200218612.jpg

groeten
Jan Anton
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.