Show je kist :)

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Dankjewel! Beide kanten een ketting om met 1 hand te kunnen dragen, maar werkte niet zoals ik voor ogen had, zat meer in de weg. Wil nog iets van een handvat over de lengte erop maken, zodat ie met 1 hand te sjouwen is.
Dat dacht ik al, maar denken en weten zijn twee verschillende dingen :) Thanks voor het toelichten!
 

Klaasjandiederik

Actieve deelnemer
9 jul 2012
284
29
Binnenkort Ulvenhout
Ik vind het wel interessant om andere kisten van forumleden eens te bekijken
Zeker omdat ik nu zelf bezig ben om een kist te maken. (bouwverslag staat in een ander topic)
Als deze klaar en gevuld is, zal ik wel een foto in dit topic zetten.
 

Houtvos

Actieve deelnemer
30 apr 2015
240
3
Maassluis
Ik hoop mijn kist nog heel lang niet te zien......

Staat nu nog op de to-do lijst. Zal ook nog wel eventjes zo blijven hoor. Nog teveel andere projecten op de lijst.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo zoals beloofd
Hier de foto van mijn kist zoals hij op de klus staat IMG_0034.jpg met vriendelijke groet Leroy
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Tja heb diverse kisten/kistjes.

Hier het kistje dat ik in mijn eerste jaar van de meubelvakschool maakte als vrije opdracht de verplichte schoolkist met zwaluwstaarten kwam daarna (deze heb ik ook nog compleet met gereedschap).
Het kistje is met tandverbindingen (met de hand) en houten hang en sluitwerk oorspronkelijk voor mijn snijgutsen gemaakt maar nu voor een aantal van m'n schaafjes. Is nu ruim 30 jaar oud!

IMG_4064.jpg

IMG_4065.jpg

IMG_4066.jpg

IMG_4067.jpg

IMG_4068.jpg

Dit kistje heb ik 6 a 7 jaar geleden gemaakt ook wel bekend als (meubelmakers) kissie 1

IMG_0523.jpg

ifoto 506.jpg

ifoto 507.jpg

IMG_0530.jpg

IMG_0527.jpg

En dit is een japans kistje voor m'n schaafjes

IMG_4069.jpg

IMG_4070.jpg

IMG_4071.jpg

IMG_4073.jpg

Nog een japans kistje voor mijn Japanse houtbewerking gereedschappen

IMG_4074.jpg

IMG_4075.jpg

IMG_4076.jpg

IMG_4077.jpg

IMG_4078.jpg

En tenslotte mijn laatst gemaakte kissie voor mijn zwaluwstaart gereedschap

IMG_4079.jpg

IMG_4080.jpg

IMG_4081.jpg

Groetnis, Roeland
 

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Ooit gemaakt voor een cursus in een werkplaats zonder veel ondersteuning. Is met wat verbeelding een mini werkbank en een futselplank (ik zaag links, schaaf rechts)).
In aanbouw, zonder het bovenvlak
bench-box.JPG

Rechts
BenchTopToolBox-e.JPG

Opgesteld
BenchTopToolBox-a.JPG
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Zo... Roeland gaat niet snel overtroffen worden lijkt me :) Super om je decennia lang opgebouwde verzameling hier afgebeeld te zien!
 
P

Pel

Guest
Tjonge Roeland je zit goed in je gereedschap, veel mooie schaven vooral die inlay schaven vind ik prachtig, maar ook het kruishout in de Japanse kist, eigen fabricaat? Ik mis nog jou prachtige Lie Nielsen hamertje, of heb je die soms ingelijst?:)

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
De schaven, beitels, schroevendraaiers en tangen hebben allemaal mooi hun vaste plek. Tot zover vind ik het geslaagd. Dat echter het meetgereedschap, juist het belangrijkste om je eind kwaliteit te halen, nu tussen de hamers en ander zwaar spul ligt vind ik niet zo geslaagd. Je Starrett haak heb je dan weer wel apart opgeborgen.

Het valt me vaak op dat gereedschap dat tegen een stootje kan zijn eigen plek heeft, meestal omdat het veel gebruikt wordt, en het meetgereedschap, dat wat je gebruikt om je maatvoering te controleren er bij de indeling bij in schiet. Een timmermansoog is echt niet genoeg om goed werk te leveren, anders hadden we dat meetgereedschap ook niet nodig.

Haal dat waterpas en de zweihaak alstublieft uit hun lijden en geef ze ook hun eigen plekje in de kist. Dat verdienen ze gewoon.
Dit is dus wat ik ook bedoel, het is hier boven al omschreven freesjes liggen tussen de boren de rasp ligt ook lekker onder in de kist waarom dit alles niet groeperen zoals de bijtels en de schroeven draaiers.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Jongens we zijn hier niet om elkaars kist af te zeiken
Plaats gewoon een foto van je kist
Met een leuk verhaal en geniet en verwonder
Mvg Leroy
 

Arthurdeboer

Actieve deelnemer
14 apr 2016
283
0
Doetinchem
Dankjewel! Beide kanten een ketting om met 1 hand te kunnen dragen, maar werkte niet zoals ik voor ogen had, zat meer in de weg. Wil nog iets van een handvat over de lengte erop maken, zodat ie met 1 hand te sjouwen is.

Wat denk je van een stuk leer over de lengte (riem van 4cm breed) en dat met een blokje hout en messing schroeven vast zetten aan beide kanten?
 
D

DervishD

Guest
Dit is dus wat ik ook bedoel, het is hier boven al omschreven freesjes liggen tussen de boren

Haha, alsof een HSS freesje bot wordt als het tussen wat andere spullen ligt. Daar is echt wel wat meer voor nodig.

de rasp ligt ook lekker onder in de kist waarom dit alles niet groeperen zoals de bijtels en de schroeven draaiers.

Die rasp ligt al ruim 8 jaar onder in de kist en is nog steeds scherp. Hoe vaak hebben jullie eigenlijk professioneel met dergelijk gereedschap gewerkt? Dan zou je namelijk weten dat het echt wel tegen een stootje kan.

Enne, mijn timmermansoog is scherp genoeg om goed werk te leveren. Ik ben niet één of andere bouwtimmerman. Ik ben een scheepstimmerman.
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.060
106
Enne, mijn timmermansoog is scherp genoeg om goed werk te leveren. Ik ben niet één of andere bouwtimmerman. Ik ben een scheepstimmerman.
als je dat maar vaak genoeg herhaald, begin je het vanzelf te geloven.:rolleyes:
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Haha, alsof een HSS freesje bot wordt als het tussen wat andere spullen ligt. Daar is echt wel wat meer voor nodig.



Die rasp ligt al ruim 8 jaar onder in de kist en is nog steeds scherp. Hoe vaak hebben jullie eigenlijk professioneel met dergelijk gereedschap gewerkt? Dan zou je namelijk weten dat het echt wel tegen een stootje kan.

Enne, mijn timmermansoog is scherp genoeg om goed werk te leveren. Ik ben niet één of andere bouwtimmerman. Ik ben een scheepstimmerman.

Dan ben je dus een oud collega van mij want ik heb ook in de scheeps en winkelbetimmeringen gezeten.Maar wat is er mis met een bouwtimmerman.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Enne, mijn timmermansoog is scherp genoeg om goed werk te leveren. Ik ben niet één of andere bouwtimmerman. Ik ben een scheepstimmerman.

Maar goed dat ze zo geen vliegtuigen bouwen. Jij komt er misschien nog ver mee, op blauwe ogen vertrouwen is in veel bedrijfstakken niet meer genoeg om kwaliteit te leveren.
Dit is een beetje het gehalte "daarom adviseren wij van WC eend, WC eend"

En mijn opmerkingen waren goed bedoeld, maar aan je manier van communiceren merk ik dat je liever alleen aan je ego gestreeld wil worden.

Je hebt gelukkig geen gebrek aan zelfvertrouwen, daar zou ik maar zuinig op zijn. Succes met je kist!!
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Tjonge Roeland je zit goed in je gereedschap, veel mooie schaven vooral die inlay schaven vind ik prachtig, maar ook het kruishout in de Japanse kist, eigen fabricaat? Ik mis nog jou prachtige Lie Nielsen hamertje, of heb je die soms ingelijst?:)

Groet Pel.

Dank je wel Pel de infill schaven zijn allemaal eigen fabricaat het kruishout in de Japanse kist ook maar ook de snij gutsen en de kleine japanse schaafjes en trekzaagjes etc zijn ook van eigen makelij en m'n eerste japanse trekschaaf met dubbele woodworking.nl beitel is ook zelf gemaakt.
Maarrr.... een LN hamertje die heb ik helaas niet ik denk dat je me verward met Rendew die heeft zo'n mooi hamertje uit Amerika laten overkomen en dit op het Forum gedeeld.:)

Groetnis, Roeland
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.