Shaper Origin

jabjab

Actieve deelnemer
10 mei 2011
259
130
Leeuwarden
Dit antwoord gaat over een dealer en niet over eventuele workshops. In NL is er ook geen dealer voor Shaper maar zijn er wel workshops.
 

teunwille

Nieuw lid
27 jun 2023
4
0
Bodegraven
Vanuit Woodworking.nl gaan we nog een aantal dagen (mits er belangstelling is) workshops Shaper houden bij Festool in Waddinxveen. Enige tijd geleden hebben we dat in het Houtmuseum in IJlst gedaan.
Ik ben bezig de data af te stemmen.
Zijn er forummers die dat nog voor de zomervakantie zouden willen, dan denk ik aan de 1e of 2e week juli. Anders gaan we dat vanaf september doen.

jaap
Hallo Jaap,

Ik ben erg geïntereseerd in deze workshops! Kan ik me ergens aanmelden?
 

FcindyF

Nieuw lid
21 aug 2023
2
0
Antwerpen
Is er iemand die de Shaper heeft en mij kan helpen met wat vragen te beantwoorden of misschien zelfs wil laten langskomen om de machine bezig te zien?

Wij gaan een aankoop doen, maar twijfelen nog tussen de Shaper of een CNC machine...
Spijtig genoeg geen verdelers in België (of Nederland). En de workshops zijn beperkt en diegene die er zijn -, zijn volzet.

Wij overwegen de aankoop op korte termijn...
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.701
2.570
Gaanderen
Ik ben op de beurs geweest vorig jaar en heb daar op de stand van shaper staan te praten met Jaap (eigenaar van dit mooie forum) Jaap was gevraagd om daar te helpen met de verkoop. Er waren nog twee nederlander die de verkoop deden. Vandaar mijn aanname dat er een Nederlandse tak is.
Je kunt festool bellen en vragen waar je moet zijn. Shaper Origin mailen of er een nederlandse contactpersoon is. Of wachten op Jaap tot hij reageert. Of stuur #Jaap of #baas een pm (duurt soms even voor hij reageert)
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.061
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
Er is geen winkel of verkooppunt voor de Shaper in Nederland en dat lijkt er voorlopig ook niet te komen. Er is wel iemand bij Festool Nederland voor ondersteuning tbc het onderwijs. Samen met hem organiseert Woodworking.nl af en toe workshops. De eerstvolgende data zijn 19 en 20 september bij Festool in Waddinxveen. In overleg met een paar Belgische forummers heb ik deze datum en locatie vastgelegd. Later deze week zal ik de uitnodiging hier op het forum zetten. Geïnteresseerden kunnen me alvast een berichtje doen.
Op de komende Open Dag Hout op 29 oktober in de Hanzehal te Zutphen staat Shaper Origin ook.
Ik zal deze week een voorstel doen aan de forummers om onze rubriek mbt digitalisering en houtbewerker wat uit te breiden. Ik wil graag starten met een rubriek over de Shaper.

De Workshop die we in Waddinxveen geven is gelijk aan die in IJlst een paar maanden geleden. In een uurtje of 6 krijg je kort wat theorie over frezen met de bovenfrees en hoe de Shaper werkt. Dat is even voor de basis, maar daarna is het allemaal zelf aan de slag met de Shaper. Alle stappen van uitpakken, tot aan een werkstukje met inlegwerk zelf maken, komt aan bod.
Ik heb vorig jaar, nav de demo op Open Dag Hout, een Shaper gekocht, gewoon online bij Shaper in Duitsland. Een paar dagen later wordt het ding thuis afgeleverd en dan komt het. Dan moet je even door de zure appel heen en uitvogelen hoe het werkt en hoe het bedoeld is. Op de workshop met ons, wordt je daar enorm mee geholpen en komen al pratende weg en op basis van vragen van andere deelnemers, allerlei tips en truuks ter sprake.

jaap
 
  • Leuk
Waarderingen: arjaano en ZotVanHout

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.