Shaper Origin....zijn er mensen die hem al hebben?

• Hallo {username}, je postbus van het priveberichten systeem loopt vol.

rik

Actieve deelnemer
8 nov 2010
410
0
Vorige week is de Europese release van Shaper origin geweest. Nu vroeg ik me af of er al mensen op het forum zijn die hem hebben aangeschaft. Ben natuurlijk benieuwd naar hoe hij bevalt.

Link naar Shaper origin

hartelijk,
Rik

Bert Vanderveen

Post veel
1 sep 2015
1.319
11
Enschede, Twente
Ik vind het te veel geld voor een machine waarvan de voordelen voor de gebruiker buiten professionele toepassingen beperkt zijn (met andere woorden: de dingen die je ermee kunt doen, kun je ook op een andere manier, ook al is dat meer werk… wat voor de gemiddelde hobbyïst geen punt is).

Wel slimme marketing: Origin geeft ze weg aan YouTube-influencers. Die maken dan het verplichte filmpje ermee en gaan vervolgens weer lekker verder klooien met wat ze normaal doen (Ik geef Laura en Jimmy geen ongelijk — de schoorsteen moet ook roken).

Wel interessant voor ons: steeds vaker zijn ze in makerspaces te huur, dan heb je ondersteuning, en kun je er eens mee experimenteren. Of zo'n ding gebruiken als het echt veel makkelijker is.

rik

Actieve deelnemer
8 nov 2010
410
0
Dat is idd wel een argument dat hout snijdt, Als hobby gebruiker is het idd veel geld. Kan me voorstellen dat het voor sommige ook geld op kan leveren, iemand die vloeren legt bijvoorbeeld, of als je fineer inleg stukken maakt. Voor mij is het ook nog een sprong te ver, maar misschien over een tijdje.

Ben nog wel steeds benieuwd of er mensen zijn die hem al hebben aangeschaft.

J. Bakels

Nieuw lid
6 nov 2015
11
1
Heb even met een shaper mogen werken op een beurs. Ongelofelijk slim apparaat maar inderdaad voor amateur-gebruik een behoorlijke klap geld. Daarnaast moet, wil je andere vormen, cijfers, etc frezen, je wellicht ook weer software-matige sjablonen aanschaffen...
En laten we wel zijn; het ‘vakmanschap’ met dit apparaat is ver te zoeken..

• Leuk
Waarderingen: Gam.damen

KrisG

Actieve deelnemer
3 jan 2017
253
3
Vlaams-Brabant, BE
'vakmanschap' verandert met innovatie, het vakmanschap zoals we het nu kennen is dan misschien ver te zoeken, maar een ander soort vakmanschap staat op.
Met dit toestel weet je als vakman dat je kan maken wat je bedenkt, nu ligt het vakmanschap in het bedenken.

Je gaat een goede fietser ook niet vergelijken met een loper... het zijn andere vakken.

Kris

J. Bakels

Nieuw lid
6 nov 2015
11
1
Ach, de bedoeling van mijn laatste opmerking was denk ik wel duidelijk. Maar verder helemaal mee eens hoor!

Bert Vanderveen

Post veel
1 sep 2015
1.319
11
Enschede, Twente
Gelukkig mag een mens in deze streken nog van mening veranderen… Nu ik wat filmpjes gekeken heb waarin de Workstation geïntroduceerd wordt (dat is een accessoire voor de Shaper met een beperkt werkformaat, maar wel veel mogelijkheden), kijk ik er toch een beetje anders tegenaan als eerder. Je kunt met dat WS erbij opeens heel veel meer; het wordt er een soort Woodrat door.

Vooralsnog staat-ie nog niet hoog op de wenslijst, maar… (De combo met WS is trouwens uitverkocht & pas in september weer beschikbaar).

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.