Van een familielid kreeg ik het verzoek om naast het huis een schutting te plaatsen en een dubbele poort. Na wat uitzoekwerk viel de keus op een bevelsiding schutting. Om deze niet zo saai en eindeloos te laten lijken heb ik voorgesteld om hier robuuste palen tussen te plaatsen. Materiaal: Lariks onbehandeld, zodat dit mooi kan vergrijzen.

Om een goed idee van het geheel te krijgen, een schetsje gemaakt in sketch-up.
De schutting was redelijk snel gerealiseerd. Om de kosten en eigen inspanning te drukken heb ik een voorbeeld genomen aan de lage lonen landen. Het inzetten van kinderen

Voor de geschokte onder de lezers: het zijn mijn neefje en nichtje die met plezier hebben geholpen!
Met die vereende krachten was het klusje snel geklaard.

Ondertussen had m'n neefje de opsluitbanden weer teruggelegd om deze samen met opa in te graven.
Toen werd het tijd voor de poort.

Eerst de pennen en gaten van het frame aftekenen.
Dan de gaten maken.

Hier kwam de onlangs op de kop getikte vierkante gatenboor van Record Power goed van pas. Gaat een stukje sneller dan met de hand de gaten maken.
Met de zaag de sponningen zagen.

Tja, nog geen goede frees....... dus met het handje uitbeitelen.
Maar goed, na een hoop vergeten foto's kon de boel in elkaar voor het droogpassen.

Nu hopen dat het van de week een keertje goed weer wordt om de poorten definitief te verlijmen en te plaatsen.
Wordt vervolgd......

Om een goed idee van het geheel te krijgen, een schetsje gemaakt in sketch-up.
De schutting was redelijk snel gerealiseerd. Om de kosten en eigen inspanning te drukken heb ik een voorbeeld genomen aan de lage lonen landen. Het inzetten van kinderen

Voor de geschokte onder de lezers: het zijn mijn neefje en nichtje die met plezier hebben geholpen!
Met die vereende krachten was het klusje snel geklaard.

Ondertussen had m'n neefje de opsluitbanden weer teruggelegd om deze samen met opa in te graven.
Toen werd het tijd voor de poort.

Eerst de pennen en gaten van het frame aftekenen.
Dan de gaten maken.

Hier kwam de onlangs op de kop getikte vierkante gatenboor van Record Power goed van pas. Gaat een stukje sneller dan met de hand de gaten maken.
Met de zaag de sponningen zagen.

Tja, nog geen goede frees....... dus met het handje uitbeitelen.
Maar goed, na een hoop vergeten foto's kon de boel in elkaar voor het droogpassen.

Nu hopen dat het van de week een keertje goed weer wordt om de poorten definitief te verlijmen en te plaatsen.
Wordt vervolgd......