segment vaas 2# chaos

Bartvdl

Actieve deelnemer
20 jun 2015
339
178
's-Hertogenbosch
Mijn vakantie zit er helaas weer bijna op, maar niet voordat ik mijn vakantie projectje heb afgerond.
Zoals de titel al zegt is dit de tweede vaas die ik heb gemaakt.

Voor dit project heb ik zo veel mogelijk verschillende soorten gebruikt, +/- 20 soorten.

Na tips op dit forum heb ik in plaats van olie de vaas behandeld met een sealer en een was.
In vergelijking met mijn eerdere segmentwerken had ik ditmaal geen last van schuurstof (vaak van het padoek) wat in het lichte hout terecht komt.
En de kleuren blijven mooi licht en fris.

Het uithollen was nog wel een dingetje, tegen het einde deed ik dit ring voor ring.
Het was wat ''prutsen'' met verschillende beitels maar in het eindresultaat is daar niks van te zien!:cool:

Afmetingen:

Hoogte: 20cm
Grootste diameter: 15cm
Wanddikte +/- 1cm

De gebruikte houtsoorten die ik kan benoemen zijn:
1. Haagbeuk
2. Plataan
3. Eik
4. Padoek
5. (Gevlamd) Esdoorn
6. Noot
7. Pau amarelo
8. Purperhart
9. Kersen
10. Beuk
11. Wenge
12. Hemelboom
13. Mahonie
14. Marble wood
15. Olijf
16. Olijfes
17. Azobe
18. Afzelia


20190916_154103.jpg

20190916_153502.jpg

20190916_154401.jpg

20190916_154239.jpg

In tegenstelling tot vaas 1# ben ik ditmaal voor een ronder ontwerp gegaan.

Groeten,
Bart
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik zal beginnen met het negative: voor zo'n mooie creatie zitten er veel te weinig foto's bij:eek:. Meestal vind ik segmentwerk niet zo mooi. Deze wil ik wel in mijn kamer hebben staan. Het is een topper!
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Met je volgende vakantie kun je deze gerust hier in het zonnige zuiden komen besteden ;)

Ook ik heb deze geweldige vaas al op facebook gezien.
Verder vind ik ook het fotografeerwerk goed gedaan.... het is een plaatje.
 

Bartvdl

Actieve deelnemer
20 jun 2015
339
178
's-Hertogenbosch
Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Ik vind de vorm prachtig nu!

Dankjewel Jurriaan, Ik heb je reactie op de vorige vaas meegenomen in het ontwerp van deze.
En ik ben zelf toch ook wel te spreken over de vorm in vergelijking tot vaas 1#

voor zo'n mooie creatie zitten er veel te weinig foto's bij:eek:.

Ja ditmaal geen ''making of'' foto's, soms denk je daar niet aan. Volgende keer zal ik meer foto's maken;).

Heel erg mooi. Vooral de wat grotere vakken heb je erg mooi opgelost door die extra lagen erin.

De grotere vlakken zijn 2cm dik en een paar segmenten van dat formaat vond ik wel leuk maar een volle ring zou iets teveel worden. Ook helpt het opdelen van de vlakken goed mee aan het chaos effect denk ik.
Anders ligt al het fineer wat tussen de ringen zit op één lijn. Dit breekt het mooi op.
 

ronnyeelen

Actieve deelnemer
23 aug 2017
61
9
Soms zitten er mooie dingen tussen, in die gesegmenteerde objecten. En deze is er zo eentje. Mooi in balans.
 

Beickybeer

Actieve deelnemer
17 dec 2016
292
104
Mechelen
wow, eerlijk gezegd kijk ik (te) weinig op het houtdraai gedeelte, maar wat een prachtige vaas!!!! echt superknap werk.
Ik ken een aantal houtsoorten niet meteen bij uitzicht, alleen het marblewood, die kan ik eigenlijk niet vinden :p tenzij er misschien wat weinig "marble" in terug te vinden is haha
 

Bartvdl

Actieve deelnemer
20 jun 2015
339
178
's-Hertogenbosch
wow, eerlijk gezegd kijk ik (te) weinig op het houtdraai gedeelte, maar wat een prachtige vaas!!!! echt superknap werk.
Ik ken een aantal houtsoorten niet meteen bij uitzicht, alleen het marblewood, die kan ik eigenlijk niet vinden :p tenzij er misschien wat weinig "marble" in terug te vinden is haha

Als eerst dankjewel!

En jaa het zijn wat kleine stukjes dus veel ''marble'' krijg je er niet in. en het is ook maar net hoe het patroon met het draaien eruit komt.
Maar het is wel te zien hoor.
marble wood.jpg
Bij de bovenste is het goed te zien alleen bij het onderste blokje bedekt een donkere streep het gehele blokje.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.