Sculpfun Laser Graveermachine?

Menno58

Nieuw lid
4 dec 2015
20
0
Ede
Hallo,
Ik heb een groot project in mijn hoofd en heb nog voldoende tijd om dat voor te bereiden. 150 kistjes maken met de incra ls positioner zwaluwstaart verbindingen. Mijn plan is om in de deksels laserafdrukken te maken.
Na een teleurstellende aanschaf; werkte niet, wil ik voorkomen dat me dat weer gebeurt. Heeft iemand in centraal Nederland een

Sculpfun S10 Laser Graveermachine​

En kan het me laten zien hoe dit werkt. Dit, vóórdat ik er zelf eentje aanschaf.

Ik hoop van harte dat ik eentje aanschaf en het plan kan uitvoeren.

Ik ga dan met pensioen en heb 46 jaar gewerkt bij dezelfde werkgever en wil mijn directe collega’s (de meeste) zo’n kistje cadeau doen.
 

Menno58

Nieuw lid
4 dec 2015
20
0
Ede
Heb je al veel kistjes met zwaluwstaarten gemaakt met de incra LS?
Nou nee,
Ik ben bezig de tafel met de incra te maken, ben al een heel eind.
Dan ga ik proef kistjes maken.
Dan kan ik de serie gaan maken nadat ik precies weet hoe het gaat.
Het is nog 18 maanden voordat ik met pensioen ga dus tijd genoeg ervoor.
Het wordt heel speciaal.
De inhoud hoort bij mijn afscheid en ben bezig die te verzamelen zonder al te ver geld uit te geven.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Ik vond het nog niet zo eenvoudig. Je hout moet de perfecte dikte hebben en volmaakt haaks zijn. Dan mag je geen fouten maken met het klemmen, anders zitten de staarten en de nesten niet juist. Afstellen kost tijd en hout. Ik heb hem al heel lang. Slechts een keer zwaluwstaarten gemaakt. Dat viel tegen want ik had geen vvd bank. Ik maak zo af en toe een kistje en die doe ik met de hand. Bij dit aantal moet je haast wel machinaal werken. Dus succes en kijk goed of je elke keer als je je liniaal verschuift hem goed klemt. Bij mij gaat dat ook wel eens mis.
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
967
308
Rosmalen
150 kistjes is geen flauwe klus!

Zelf heb ik de Sculpfun S30 pro max, omdat ik er ook mee wilde kunnen snijden, maar voor graveren zal de S10 ook wel goed zijn, hoeveel watt optisch is die? Zelf graveer ik met een watt of 3-5.

Hoeveel ervaring heb je met pc software? Heb je wel eens iets met grafische software zoals Adobe Illustrator gedaan?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.