Schuurzool Festool ES 125 E kapot

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.710
2.571
Gaanderen
Wat een superservice van Festool dat je destijds uit coulance een nieuwe zool met korting hebt ontvangen al begrijp ik niet waarom ze dat doen, want mijns inziens niet terecht. Professioneel gereedschap is bedoeld om veelvuldig te gebruiken en dan is een schuurzool al eerder op dan dat het ouderdomsverschijnselen vertoont. Dat het na tien jaar uberhaupt nog bruikbaar is is al heel wat. Met dergelijk gereedschap moet je er rekening mee houden elke 5 jaar de zool te vervangen tot zelfs meerdere keren per jaar als je het dagelijks gebruikt. Is dus ook geen zure appel zoals in een andere reactie vermeld wordt, maar hoort gewoon bij de kosten voor goed gereedschap.
Wij hebben ze destijds voor onze klanten omgeruild en ook hun voorraad schuurpapier. Ik weet niet meer precies waarom maar ze hadden in een keer geen schuurpapier meer voor machines die nog geen jaar oud waren. Dat de zooltjes slijten is een feit. Ik ben nu door mijn voorraad van 2009 heen. Ik had 25 zooltjes meegenomen en die zijn in 12 jaar opgebruikt. (rs 400) Voor mijn festo 150 mm heb ik maar 1 zool in de 12 jaar gebruikt.
Toen elu overging naar de Walt kregen wij een geheel nieuw assortiment en daar moesten ook schuurmachines bij. Na drie jaar in de winkel gehangen te hebben viel deze pur zool uit elkaar. Ja als je festool verkoopt lopen die de walt schuurmachines niet. Probleem heeft zich volgens mij ook voorgedaan met bepaalde pu lijmen in het verleden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.