Schuurlinnen.

P

Pel

Guest
Al vele jaren gebruik ik schuurlinnen van 10 cm breed, makkelijk in gebruik want je scheurt er zo een stuk vanaf en het gaat lang mee. Nu kocht ik dit altijd bij een bij ons bekende gereedschap winkel á €3.45 per meter. Nu zag ik dat HBM dit ook verkocht maar voor een aanzienlijk bedrag minder, namelijk €9,99 voor een rol van 50 meter! Ik heb het besteld en gebruik het nu al een tijdje, en ik moet zeggen ik merk absoluut geen verschil. Je hebt ook nog smallere rollen 50 mm breed van 5 meter voor €2,99, als je dit afscheurt en dubbel vouwt worden je vingers niet zo snel warm bij het schuren op de draaibank.

Groet Pel.
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Aansluitend op het bericht van Pel; Ik ben op zoek naar schuurlinnen van 76 mm breed.
Deze maat is voor de breedbandschuurmachine. Abranet heeft het maar dan kost een rol van 25 meter meer dan 60 euro.
De ervaringen met abranet is dat het in deze schuurmachine snel volloopt.
Als iemand iets weet, dan hoor ik het graag!

Als dit in een apart topic moet, zou een moderater het dan willen verplaatsen?

Groet,
Jan
 
P

Pel

Guest
Aansluitend op het bericht van Pel; Ik ben op zoek naar schuurlinnen van 76 mm breed.
Deze maat is voor de breedbandschuurmachine. Abranet heeft het maar dan kost een rol van 25 meter meer dan 60 euro.
De ervaringen met abranet is dat het in deze schuurmachine snel volloopt.
Als iemand iets weet, dan hoor ik het graag!

Als dit in een apart topic moet, zou een moderater het dan willen verplaatsen?

Groet,
Jan

Jan, ik zal morgen eens in de werkplaats kijken, maar ik meen dat op de binnenkant van het schuurlinnen abranet stond, maar dat weet ik niet zeker?

Groet Pel.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Dat zou geweldig zijn!!! Dan zou ik graag een rol korrel 80 en een rol korrel 180 willen hebben, morgen rond 11.00 ben ik in de Hanzehal (opbouwen van m'n stand).
Las ergens hier dat je er morgen ook bent.

Alvast heel hartelijk dank!!

groetnis, Roeland

Ik zal ook rond die tijd aanwezig zijn, zal eerst om 9 uur in wadinxveen even boodschappen doen.
 
P

Pel

Guest
Kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen het schuurlinnen heet Abrasive. Zelf vind ik het linnen niet snel vol zitten met schuurstof.

Groet Pel.

SDC12422.jpg

SDC12423.jpg
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Dit is wat ik bedoel Pel, toch iets anders dan wat jij hebt.

De reviews van de gebruikers zijn niet geweldig... tenminste, voor gebruik in een breedbandschuurmachine.

Groet,
Jan
 
P

Pel

Guest
Aansluitend op het bericht van Pel; Ik ben op zoek naar schuurlinnen van 76 mm breed.
Deze maat is voor de breedbandschuurmachine. Abranet heeft het maar dan kost een rol van 25 meter meer dan 60 euro.
De ervaringen met abranet is dat het in deze schuurmachine snel volloopt.
Als iemand iets weet, dan hoor ik het graag!

Als dit in een apart topic moet, zou een moderater het dan willen verplaatsen?

Groet,
Jan

Jan, je kunt dit schuurlinnen toch op 76 mm afscheuren, voor de €9,99 daar kun je m.i. de broek niet aan scheuren.:)

Groet Pel.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dat moet toch netjes aansluiten, lukt dat met scheuren ?
het is ook best een lange lap, volgens mij iets van 2,5 a 3 meter
 
P

Pel

Guest
Geen idee hoe het werkt met zo een machine Jeroen, maar misschien het proberen waard?

Groet Pel.
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Dit is hoe het werkt. Heb zelf al meerdere keren 100 mm papier met een mal en stanleymes terug gebracht naar 76 mm.
Het is zoals Jeroen al aangeeft bijna 3 meter. En het moet netjes gebeuren, anders sluit het niet mooi aan.

Intussen heeft Jeroen mij een link gestuurd waar wel 76 mm papier te bestellen is voor een fatsoenlijk bedrag.
Dank je wel hiervoor!

Groet,
Jan
 

Joop van M

Actieve deelnemer
22 apr 2017
366
32
Geldrop
Ik meen ergens op youtube een filmpje te hebben gezien hoe je op makkelijke manier kunt snijden.
Hij had een houten plank met geleiding gemaakt waar de schuurlint in past en in de plank zat een scherp mes. De lint gaat door de geleiding en zo trok hij door de mes de lint op maat. Krijg die filmpje helaas niet meer snel terug gevonden.
Als je de linnen op maat kunt kopen, is altijd makkelijker.
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Een houten plank met geleiding gebruik ik nu ook, maar in tegenstelling tot een scherp mes in de plank, trek ik het papier elke keer 30 centimeter verder en snij het dan langs de liniaal af.
In het begin wel geprobeerd om een scherp mes in de plank te bevestigen, maar dat werkte echt voor geen meter.
Dit is goed te doen, als je redelijk veel tijd hebt...

Afsnijden schuurpapier.jpg

Groet,
Jan
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
@ maja158,

Heb je hier nu schuurlinnen of schuurpapier?
Het lijkt op schuurpapier van Ecotools die ik gebruik, hoe bevalt deze jou?

Mvg, :).
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dat zou best eens heel goed kunnen werken... moet het prijstechnisch natuurlijk wel interessant zijn
Maar wel een gouden tip :)
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.921
2.537
75mm breed is een dure maat. Ik heb mijn bandslijpmachine verbouwd, zodat er banden van 100x3500 op konden. Die bleken maar 3,5 euro te kosten. Dat is nog goedkoper dan de banden voor mijn makita handbandschuurmachine.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.