Schuifdeuren met glas in lood

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Klussen duren bij mij vaak wat langer. Maar na tweeenhalf jaar is deze klus (bijna) afgerond. Ik heb twee schuifdeuren en vier draaideuren gemaakt. Er komt nog een smal meterkast deurtje bij en een klein luik-deurtje. Dat gaat vast ook weer een tijd duren
Weer twee jaar later is de meterkast en het luik ook klaar. Het schilderwerk heb ik maar uitbesteed, want daar heb ik eigenlijk een hekel aan.

IMG_20210701_181602.jpg

IMG_20210701_181616.jpg
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
En ook nog een "alkoof". Ik woon in een dijkwoning, beneden en boven is een hoogteverschil. In de woonkamer heb ik in het hoogteverschil een kast gemaakt (restruimte) met verlichting. Vier raampjes zitten vast met magneten en er ligt een lichtsnoer in met foute kleuren. Hier moet ooit nog glas in lood in komen in plaats van het (mat gemaakte) plexiglas nu.

IMG_20210701_182053.jpg
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Een kleine twee jaar na het maken van de raampjes in de alkoof is er ook glas in lood in geplaatst. Het glas in lood in de deuren was gekocht bij een oudmaterialenwinkel. Dit glas in lood heb ik wel volledig zelf ontworpen en gemaakt. Het is in thema van het dorp.

10.jpg

12.jpg

13.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: jorisvh

LFlab

Post veel
7 mei 2018
958
305
Rosmalen
Mooi! Mag wat kleurrijker misschien, maar dat geometrische en strakke maakt het wel wat moderner, ook wat voor te zeggen.
En gaaf dat je het zelf ontworpen hebt.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Ik heb het bewust rustig gehouden, omdat het anders in de woonkamer te druk wordt. In glas in lood moet je sowieso het enkel bij de grote lijnen houden, want kleine stukjes glas werkt niet. Ik vind dat een leuk proces.

Nummer twee is Tij, een vogelkijkhut:
1.jpg
2.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.