schuifdeur/schuifpoort in polycarbonaat & hout

suturb

Actieve deelnemer
10 jul 2014
92
3
dag allemaal,

ik wil een schuifpoort maken om mijn atelier af te schermen van mijn vestiaire (stof, geluid, ...) . Zou graag de industriële steellook willen benaderen (glas in staal), maar dat is helaas te duur. Daarom dacht ik aan polycarbonaat kanaalplaten, in een houten kader, zwart gelakt.
1 segment is 82 cm breed en 300 cm hoog. ik zou voor polycrabonaatplaten van 10 of 16 mm gaan, indien nodig voor de stevigheid te verlijmen in het kader. de segmenten zullen enkel boven aan een geleider ophangen.

de vraag is nu: hoe en uit welk hout maak ik mijn kader het beste? uiteraard zou ik het er liefst zo 'fijn mogelijk' uit laten zien (om het uitzicht van glas in staal te krijgen) maar bovenal moet het stevig zijn & mag het geheel niet kromtrekken. de enige parameters die vastliggen zijn de breedte (82 cm) en de hoogte (300 cm) per segment. Qua dikte van kanaalplaat, dikte & type hout voor kader, etc.. zou ik graag jullie suggesties krijgen.

alvast bedankt!

een eerste schets hieronder schuifpoort.jpg
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.151
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen
yellow pine van bruto 40 mm dik
voor de stabiliteit de secties uit 2 delen samenstellen
groeiringen 180° gedraaid verlijmen
de polycarbonaat met een elastische siliconen in het kader, waarin je een kleine groef gemaakt hebt, lijmen
de tussenregels op de polycarbonaat lijmen, zodat ze de stijlen niet verzwakken
 
  • Leuk
Waarderingen: suturb

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.