Hallo iedereen,
Ik trakteer mezelf geregeld op wat projectjes in en rond het huis waar vaak hout komt bij kijken.
En vind dit bijzonder leuk werken. Ben er graag bezig met allerlei klusjes.
Tijdens het maken van enkele projecten kwam ik tot de vaststelling dat het nogal tijdrovend is om met 1 accu schroefmachientje aan een project te werken.
Ik moet dan voor elk gat even een boortje insteken, een gat maken om te verzinken en dan weer wisselen om mijn schroefbit in mijn machine te steken.
Ik heb momenteel een groen bosch schroefmachientje, wat op zich wel OK is.
Maar ik denk dat ik wel baat kan hebben (lees: gebruiksgemak) om minstens 2 machines te hebben zodat ik niet telkens hoef te wisselen van bitje, boortje, ...
Ik lees dat mensen wel eens met een schroefklopboormachine + slagschroevendraaier werken.
Lijkt me dus wel handig.
Mijn grote vraagteken is:
Waarom moet ik letten en hierbij vraag ik om jullie expertise.
- Merk? (Bosch Blauw, Makita, Milauwkee zijn de 3 merken waar ik momenteel naar kijk)
- Er zijn zoveel verschillende modellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. (je hebt 18V - 12V ....).
Bvb:
- Ik heb nog niets op accu - dus is het handig dat ik een merk neem wat ook (betaalbare & goede) accu-assortiment heeft. Ik denk hier bvb aan een decoupeerzaag, slijpschijf, multitool ...
Zelf heb ik bedraad het meeste materiaal van Bosch (groen & professional) en ben hier wel tevreden van. Maar aangezien ik dus nog niets op accu heb, hoef ik mij ook niet binnen het bosch eco systeem te begeven en kan ook andere horizonten verkennen.
Nog even meegeven:
Ik ben een amateur klusser
Budget is ook wel belangrijk (ik ga geen honderden euro's uitgeven aan bvb een schroefmachine)
Alvast bedankt voor de reacties.
Ik trakteer mezelf geregeld op wat projectjes in en rond het huis waar vaak hout komt bij kijken.
En vind dit bijzonder leuk werken. Ben er graag bezig met allerlei klusjes.
Tijdens het maken van enkele projecten kwam ik tot de vaststelling dat het nogal tijdrovend is om met 1 accu schroefmachientje aan een project te werken.
Ik moet dan voor elk gat even een boortje insteken, een gat maken om te verzinken en dan weer wisselen om mijn schroefbit in mijn machine te steken.
Ik heb momenteel een groen bosch schroefmachientje, wat op zich wel OK is.
Maar ik denk dat ik wel baat kan hebben (lees: gebruiksgemak) om minstens 2 machines te hebben zodat ik niet telkens hoef te wisselen van bitje, boortje, ...
Ik lees dat mensen wel eens met een schroefklopboormachine + slagschroevendraaier werken.
Lijkt me dus wel handig.
Mijn grote vraagteken is:
Waarom moet ik letten en hierbij vraag ik om jullie expertise.
- Merk? (Bosch Blauw, Makita, Milauwkee zijn de 3 merken waar ik momenteel naar kijk)
- Er zijn zoveel verschillende modellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. (je hebt 18V - 12V ....).
Bvb:

Milwaukee M18 CBLPP2A-402C combopack 18V Li-ion product.blade.meta.title.branding
• 2x 18V - 4,0 Ah Lithium-ion • Oplader M18 CBLPD accu schroefklopboormachine: • Koolborstelloze motor • Capaciteit staal/hout/steen: 30/52/13mm • 18 schroefkoppelinstellingen • Max. koppel 60 Nm M18 CBLID slagschroevendraaier: • Koolborstelloze motor • 1/4" zeskant aansluiting...
www.toolstation.be
Bosch GSR 18V-28 + GDR 18V-160 combopack 18V Li-ion
• 18V - 4,0Ah Li-ion. • 30 minuten oplader. GSR 18V-28 accu schroefboormachine: • 20 schroefkoppelinstellingen. • Max. koppel 63Nm inclusief 13mm snelspanboorhouder. GDR 18V-160 accu slagschroevendraaier: • Slagen 0-3.600 p/min. • 1/4" zeskant aansluiting. • Max. koppel 160Nm...
www.toolstation.be
Zelf heb ik bedraad het meeste materiaal van Bosch (groen & professional) en ben hier wel tevreden van. Maar aangezien ik dus nog niets op accu heb, hoef ik mij ook niet binnen het bosch eco systeem te begeven en kan ook andere horizonten verkennen.
Nog even meegeven:
Ik ben een amateur klusser
Budget is ook wel belangrijk (ik ga geen honderden euro's uitgeven aan bvb een schroefmachine)
Alvast bedankt voor de reacties.