Schroefjes met een kleine kop

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Voor een project ben ik op zoek naar schroefjes, hele internet vol met verzonken M4 schroefjes in verschillende lengtes en toch kan ik de juiste niet vinden.
Ik moet afstand busjes monteren op een plaat, onderin zit er en gaatje van 4,5mm in de afstand busje zit een gat met 8mm links draad.
De M4 schroef kopje moet dus door de M8 gat, maar de kop van de M4 schroeven die ik tegen komt hebben een diameter van 8mm helaas en dat past niet.
Ik zoek iets waarvan de kop 7,5 of 7 of 6 mm is, maak niet uit of het kruis, torx, inbus of anders is.
Als het een enkele was, dan slijp ik iets van het kopje af, maar de schroefjes zijn klein en het zijn er 186 stuks.

Heeft iemand hier een adresje voor?
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.709
2.571
Gaanderen
Als het ook nog een cilindrisch hoofd mag zijn zoek dan op din 84 ik dacht dat die koppen 7mm zijn. Als ik het goed onthouden heb worden die in de electra branche gebruikt. Er zijn maar weinigen die deze maten weten.
Je kunt wel zoeken bij de volgende leveranciers fabory wurth hoenderdaal jeveka en er zullen er wel meer zijn.
Deze leveren niet of tegen hoge kosten. Zoeken in duitsland op din nummer kan zeer voordelige zaken opleveren. De leverancier waar ik specials bestelde is niet meer.
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.201
564
De binnendiameter van M8 is minder dan 7 mm. Kijk eerst maar even of een 6,5 mm boortje door het gat gaat.
Als 7 of groter ook soepel wegzakt is het gat geen M8.
 

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Het gaat om deze afstandhouders, die zetten wij vast op een reclame zuil waar tegen we dan wisselbordjes aan kunnen schroeven,
In de sign wereld wordt dit meestal gedaan met zelftappende schroefjes, dit is een drama, de afstandhouders draaien dan vaak mee en dan ben je aan het kloten met een tangetje.
Ik wil dit dus doen met een M4 schroefje met aan de andere kant van de plaat een zelf borgende moertje.
Alleen er is weinig ruimte in de afstandhouder, dus dat kan alleen met een verzonken kopje en misschien ook een lens kopje, cilinderkopje heft een kleinere diameter, maar is dan weer te hoog.
 

Ambidexterity

Actieve deelnemer
@Kor, ojee, daar heb je een goed punt waar ik even niet goed over na hebt gedacht, het gat is inderdaad kleiner dan de schroef die er in komt.
Ik baal er van dat ik hier geen schuifmaat bij de hand hebt, morgen even op de zaak even meten met de schuifmaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kor

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.991
818
Omgeving Leiden
Kan je de zelftapper niet in een borgmoer vastzetten?
Toegegeven, het is niet een fraaie oplossing, maar ik begrijp uit je toelichting dat je eigenlijk extra 'vlees' nodig hebt om de afstandhouder goed vast te kunnen zetten.

Voor M3 bestaan ook borgmoeren.
 

ope1967

Actieve deelnemer
12 aug 2017
142
56
en blindklinkmoeren in het gat zetten zodat je genoeg vlees hebt om een boutje in te draaien geen optie?
 

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Misschien eerder moeten doen, maar dit is de foto van het product, voor het passen heb ik even een wandcontactdoos vast zet schroefje gepakt (had ik ook eerder aan kunnen denk), die is M3.

@ope1967, blindklinkmoeren en een blindlinkmoerentank heb ik wel, ik weet niet of er een bit-je is voor M3 of M4. Maar dit is niet het probleem, de achterkant heb ik ruimte genoeg voor het moertje, het ging over het kopje die in het gat moest passen van de busje op de foto hieronder. Dit gaat lukken met M3.
Ik dacht dat ik geen M3 had liggen en dat dit te slap zou worden, maar nu achteraf is M3 sterk genoeg lijkt mij.

@fantic, bedankt voor je link, ik weet dat het moeilijk is, maar als het even kan probeer ik made in China te ontwijken, AliExpress staat dan ook standaard in mijn zoek termen op "-aliexpress"

afstandbus.jpg


Uiteindelijk denk ik dat ik maar moet gaan voor M3 zoals @thomasz schreef.
Gelijk genoeg besteld :cool:
m3.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: ope1967

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.991
818
Omgeving Leiden
Een goede keuze ;)
Zeker in productie kan je geen exoten gebruiken, standaard maten werken het best en zijn later eenvoudig te vervangen/vernieuwen!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.