Scheuren in glaslatten

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.059
2.585
Vroeger werden die spijkers weggeplamuurd met stopverf. Die nagels zitten er al 80 tot 100 jaar in, als ik de latten loshaal om dubbel glas te plaatsen. Dus ik denk dat het niet echt een probleem zal zijn met dat doorroesten.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.071
394
Ik denk niet dat er glaslatten van 100 jaar oud in jouw kozijnen zitten dat beglazingssysteem is lang zo oud nog niet.
100 jaar geleden waren kleine raampjes nog de norm en werden die in de stopverf gezet.

glaslatten werden toen alleen binnen gebruikt.
Als wij begin de jaren 90 kozijnen maakten werden de glaslatten al vastgezet met speciale zwaar verzinkte nageltjes en ging het hele spul in de menie om het te beschermen.

rvs nagels kosten vandaag de dag nauwelijks extra dus die gebruik je gewoon als je kwaliteit wilt leveren
Ik heb in mijn woning ondertussen alle glaslatten los gehad en de nagels vervangen omdat de roest steeds door de verf en de plamuur sloeg.
De onder latten hadden hierdoor bijna allemaal slechte plekken die heb ik op een enkele na moeten vervangen
die kozijnen zijn amper 20 jaar oud en voor de rest van prima kwaliteit
 
  • Leuk
Waarderingen: Foexie

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.