Ja, dat moet ik idd bekijken, maar nieuw zijn die 2000+euro en deze is nog maar een tiental jaar oud.Laten lopen en zien of ie netjes aanloopt, en of de zaag niet te veel wiebelt, in ieder geval. Maar 300 euro lijkt me nogal een flinke prijs, eerlijk gezegd. Maar goed, misschien ziet ie er heel mooi uit, lastig in te schatten.
De bewering is een jaar of 12, ik zie dat ze die zelfs nog nieuw maken (wel de CI versie dan).De leeftijd is eerder een jaar of 30. Maar verder zijn het prima zagen. Het handwiel van de hoogteverstelling gaat nog wel eens stuk, maar dat lijkt al opgelost te zijn. En er hoopt zich stof op op de geleiders van de hoogteverstelling, waardoor je na verloop van tijd niet meer je hele zaagbereik hebt. Maar dat is een kwestie van regelmatig schoonmaken.
Goed te horen, mocht er iets niet goed werkenHet zijn i.d.d. prima zaagmachines. Een zwak punt is volgens mij het onderdeel waar het zaagblad op geschoven wordt voordat je het vastschroeft. Dit onderdeel is van aluminium en kan uitlubberen als het zaagblad meermaals niet goed vastgezet is. Dit merk je snel genoeg doordat de machine dan in onbalans draait. Overigens zijn scheppach onderdelen nog steeds verkrijgbaar. Het is dus prima te fixen.
Het is van een sterfgeval in de familie die deze gebruikte .Als het te mooi lijkt om waar te zijn is het dat meestal ook...
Heb er ook eentje, vind het een fijn machientje.
Wel even checken of-ie nog strak is af te stellen met langs- en dwarsgeleider, of er niet speling is ontstaan door te vaak te strak aandraaien (tis allemaal maar alumnium)
En of-ie bij uitschakelen nog remt (en niet eindeloos na-draait, moet je weer met een houtje gaan afremmen)
Reserveblad(en) erbij?
Dan vind ik 300 euro niet verkeerd
remprinten? Is dit dan de print die ervoor zorgt dat de motor afremt?Die remprinten zijn een drama. Ik wist niet dat die ook in de 220 uitvoering zaten. De machine waar ik nog wel eens aan knutsel, heeft na de tweede print die kapot ging, er geen nieuwe meer in gezet. Dat is een krachtstroom uitvoering. Heeft al vele meters vooral sloophout gezien, maar houd zich prima. Die aluminium bladen zijn dus best slijtvast.
Ah ok, dit is de 230v versieBij de krachtstroomversie wel.