Scheppach PL55 + EcoTools Industrial

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.577
979
‘s-Hertogenbosch
Makkelijk klein klemmetje om in je handgereedschap systainer te hebben….. naast je 15 houtbeitels 16 schroevendraaiers klein handschaafje en nog wel 25 andere handige gereedschappen en je wetsteen…… grotere klemmen passen dan niet meer en vaak heb je slechts die kleintjes nodig 😁

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.577
979
‘s-Hertogenbosch
Hier een holzher folder van vroeger :
Bron: WOOD TEC PEDIA https://share.google/M2IStRiVBXfLhWMTH
Holzher heeft de moderne invalzaag bedacht, en de 2120 had toen al een verend spouwmes voor invalwerk.
Die hier in de folder staan waren voorheen volgens mij oranje staat me bij, bij m’n toenmalige werkgever was er zoiets met een blad van 23,5 of 24 cm afgeschreven en mocht ik hem hebben….
Heeft nog jarenlang in een houten kist ingebouwd gezeten en omkeerbaar als zaagtafel…. Dat was m’n allereerste zaagtafel die ‘s avonds mee mocht op m’n ervaringsopbouwmissie ( de eerste jaren van mijn carrière)😂.
Gelukkig alles goed gegaan die jaren maar geen spouwmes of beschermkap aanwezig ( maar wel lekker handzaam en net zaagresultaat.)

elzenmaa

Post veel
23 nov 2014
1.191
342
Zelf heb ik de festool klemmen met schroefdraad en gebruik ze overal voor. Kan er ook voorzichtig mee klemmen.
Die snelspanners klemmen te hard vind ik, voor algemeen werk en trekken overal deuken in.
Helemaal mee eens, heb ze ook beide en gebruik ook altijd de schroefklemmen, met die snelspanners heb je geen gevoel.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
11.365
4.325
Bij korte stukjes zagen met een lange liniaal is het handig om de liniaal te klemmen. En bij het afzagen van deuren, waar de liniaal niet overal ondersteund is door aanwezigheid van verdiepte panelen. En het is handig om 2 lijmklemmetjes in je zaagkoffer bij je te hebben. Bijvoorbeeld om even je lasersteun op een stalen kolom te klemmen.

• Leuk
Waarderingen: John1969 en MaartenS

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.577
979
‘s-Hertogenbosch
En bij het afzagen van deuren, waar de liniaal niet overal ondersteund is door aanwezigheid van verdiepte panelen
Deuren pak ik altijd met klemmen, omdat ik meestal meerdere zaagsneden maak voordat ik er doorheen ben . Zeker bij hardhout .
Bij dieper liggende panelen probeer ik de lineaal te ondersteunen omdat anders de onderkant van de zaagsnede niet recht is…

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
737
176
Oss
Heb klemmen er wel bijgekocht maar bij mijn werk passen ze niet en vind het ondingen. Zijn een keer uit verpakking geweest toen per direct terug kast in. Rails zijn altijd tekort. ( heb aluminium koker van 40 x 80 mm lengte 1,5 3 4,5 en 6 meter lang ) Gebruik hem nog incidenteel om platen pas te voegen maar meestal pak ik dan alsnog handcirkelzaag ( past ook op rail ).

rails zijn mooi hulpmiddel maar invalzaag zie ik geen echte aanvulling in eerlijk gezegd. Kunt er immers alleen mee op rail zagen. word nauwelijks gebruikt nadat 1 werk waar ik hem voor kocht klaar was

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.