Scharnieren vervangen deur

Rob Saw

Nieuw lid
8 mei 2020
7
1
Ik ben de 4 scharnieren van de bergingsdeur aan het vervangen voor kantelaafscharnieren (verlengde scharnier). Ik heb de oude scharnieren verwijderd. Op de plek van de oude scharnieren heb ik de uitsparing van de oude scharnier in het kozijn en in de deur hoger gemaakt, de kantelaaf scharnier is namelijk 114 mm hoog, de oude scharnier 89 mm.
Vervolgens de nieuwe scharnierendelen aan de deur en aan het kozijn bevestigd. Vervolgens de deur in de scharnieren gedrukt, pen erin en klaar is kees...
Niet dus, de deur hangt nu ruim 1,5 cm scheef ("uitgezakt") en kan daardoor niet meer dicht.
Ik kan niet echt ontdekken wat ik verkeerd heb gedaan en hoe ik het kan oplossen.
Graag jullie advies hierin aub.
 
Laatst bewerkt:

the duke

Actieve deelnemer
11 jan 2020
144
34
Groningen, stad
Als de nieuwe scharnieren mooi in het kozijn liggen, zou ik de deur op haaksheid controleren, heb je wel een schoor in de deur zitten
 

McTucker

Actieve deelnemer
17 okt 2015
260
99
Gutowo Lubawa / Hengelo OV
Bij kantelaafscharnieren moet het scharnier 100% haaks op deur en kozijn bevestigd zijn.
Staan ze iets scheef, dan is de afwijking over deze langere scharnieren groter.
 

Rob Saw

Nieuw lid
8 mei 2020
7
1
Bij kantelaafscharnieren moet het scharnier 100% haaks op deur en kozijn bevestigd zijn.
Staan ze iets scheef, dan is de afwijking over deze langere scharnieren groter.
Volgens mij staan ze haaks, maar ik dit straks checken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.