Schappen in kledingkast fixeren

bin9

Nieuw lid
3 apr 2023
3
0
Nijmegen
Hoi! Ik ben bezig met het bouwen van een kledingkast met schuifdeuren. Ik heb de voorbije weken al veel rondgesnuffeld op dit forum en veel goeie tips en ideeën opgedaan. Dank daarvoor!

Ik ben aan het dubben of en hoe ik straks de schappen moet fixeren. Ik leg de schappen op dwarsbalkjes die op de verticale panelen worden geschroefd. De schappen zijn rechthoekig en haken dus niet al vanzelf vast.

Wat zou nu een simpele, snelle en elegante/onzichtbare manier zijn om de planken te fixeren? Een dotje montagekit is natuurlijk snel, maar zo 'definitief'.

Hartelijk dank voor het meedenken!
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.228
2.644
Ben je bang dat ze weg schuiven? Stukje dubbelzijdig tape er tussen. Als je het makkelijk wil kunnen losmaken, dan gebruik je aan beide zijden een klein stukje. Dan verschuift de plank niet meer, maar als je hem kantelt verbreek je de verbinding weer gemakkelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: bin9

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.624
1.143
Fryslân
Waarom gebruik je geen plankdragers. Die zijn én bijna onzichtbaar, en je hebt plankdragers die je in het legbord kan boren, zodat ze niet weg kunnen schuiven.
 

bin9

Nieuw lid
3 apr 2023
3
0
Nijmegen
Dank voor de suggesties! Ik zie schroefbare plankdragertjes niet zo zitten omdat ik aan weerszijden van de middenplaat schappen wil maken. Ik denk dat ik voor het dubbelzijdig plakband ga. Deuveltjes is mooi, maar iets te veel werk naar mijn smaak. Ik denk daar nog even over na.

Overigens heb ik vandaag met de Wolfcraft superdeuvelaar gewerkt. Dat werkt uitstekend moet ik zeggen!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.