Schaaltje van Robinia pseudo acacia

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.166
350
Etten-Leur
Hoi,

Een tijdje gelden ben ik begonnen met een schaaltje uit Robinia / pseudo acacia en ik heb het afgelopen maand afgemaakt; inmiddels is bij het een oud collega aangeland en heeft het een mooie plek gekregen. Het hout komt uit de eigen tuin en de pseudo acacia (moeilijk naam trouwens) voelt haast wat vettig of olie-achtig zoals je bij teak ook wel hebt. In ieder geval laat het zich erg glad afwerken.

Een paar foto's (incl de Narex dissel die ik in het begin even heb gebruikt voor de eerste uitholling).

Groeten, Hans

DSC_3119.jpgDSC_5246.jpgDSC_5251.jpgDSC_5259.jpg
 
P

Pel

Guest
Mooi schaaltje Hans, ook mooi getekend hout.

Groet Pel.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.166
350
Etten-Leur
@BossyRangs Dank je wel.. de buitenkant is eerst behakt met gutsen en daarna met de spookschaaf en schraapstaal bewerkt.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.166
350
Etten-Leur
@Fons, de eerste schaal was van Catalpa en is met gutsen (Gelmatools aandrijving uitgehakt), de NAREX is op zich prima, echter mijn ervaring is nog zeer beperkt daarmee. Het is ook geen eenvoudig stuk gereedschap om onder de knie te krijgen (if you ain't got that swing..). Ik gebruik hem ook wel om de kom van een lepel ruw vorm te geven, maar grijp toch makkelijk(er) naar een guts met klopper of lepelmes . De jou welbekende David Fischer en op Instagram UADZE zijn ware kunstenaars met zo'n beeldhouwersdissel en hebben er dan verschillende van, ik denk dat het voor mij bij deze ene blijft. Ik heb indertijd de Pfeil een paar keer in handen gehad en die overtuigde mij toen minder door de lengte van de korte steel en de wijze van slijpen. Daar heb ik geen spijt van gekregen. Grtz Hans
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.