Schaaltje met vleugels

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.793
1.149
‘s-Hertogenbosch
Volgens mij ben ik nog de enige die nog iets draait de laatste tijd, maar probeer toch elke keer iets anders te bedenken.
Deze keer een schaaltje geprobeerd te maken met vleugels, één omhoog en de ander naar beneden….IMG_9507.jpeg
Het was effe puzzelen maar uiteindelijk begin ik eea door te krijgen. Omdat het nog steeds een probeersel is, een stukje stopblok van het werk 😮‍💨geofferd. Ik denk dat het beuken is met een beetje slaap erin.

IMG_9504.jpeg
Veel schuurwerk was het nog wel maar denk dat het in de toekomst beter gaat mogelijk ook met ander hout. Wat hier gebeurde is me nog nooit overkomen. Bij het laatste schuren met een korrel 320 ,om de scherpe randjes eraf te halen , dat er een splinter uitbreekt wat niet meer te repareren is…….😡. Splinter is natuurlijk niet kwijt, maar ligt gewoon ergens tussen de krullen.
Ik denk dat het plaatselijk te warm is geworden en hierdoor een reeds aanwezige zwakke plek of scheur losgelaten heeft.

IMG_9502.jpeg
Irritant is dat, maar het goeie van het verhaal is dat ik m’n werkwijze en volgorde bij deze vormgeving gevonden heb ( denk ik) .
Op naar de volgende…… Ik sta open voor tips en ben benieuwd of iemand al zo’n gevormd iets gedraaid heeft

Groetjes John

Bijlagen

• IMG_9505.jpeg
    IMG_9505.jpeg
    56,6 KB · Weergaven: 2
  • IMG_9503.jpeg
    IMG_9503.jpeg
    76,3 KB · Weergaven: 2
  • IMG_9501.jpeg
    IMG_9501.jpeg
    90,6 KB · Weergaven: 2

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.678
585
Steenbergen, Noord Brabant
Ik denk dat dat vornamelijk door het (zeer) warme weer komt John:unsure:…..ik heb zat projectjes in de wachtrij voor de draaibank. Maar bij deze temperaturen ga ik de werkplaats niet in. Eerst maar eens de normale temperaturen afwachten.
Leuk kommetje trouwens(y). Dat van die puzzel begrijp ik wel ja.

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.793
1.149
‘s-Hertogenbosch
Maar bij deze temperaturen ga ik de werkplaats niet in.
Het voordeel dat ik heb is een bomvolle zolder die isoleert en hoogte geeft. Een ander voordeel is dat m’n luchtreiniger uitblaast waar ik sta. Heb m’n buitendeur dicht en circuleer alleen de binnenlucht. Voorheen had ik de buitendeur open en trok de warmte naar binnen….
Als het hoofd te warm wordt zet ik m’n stofkap op welke m’n hoofd koelt.
Mijn schuur is op dit moment tussen de 22 en 25 graden…..

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.