Schaakset

BramW

Actieve deelnemer
12 mrt 2025
25
57
Moergestel
Haha ach, heb je een extra koningin als de pion de overkant haalt. ;)
Binnenkort wel inderdaad nog wat paarden proberen. Lijkt me erg lastig!

• Leuk
Waarderingen: Rizz

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
5.470
1.305
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Ik heb wat zitten tekenen, en hoewel ik geen ervaring heb met Reifendrehen, behalve het kijken naar youtube-filmpjes, denk ik dat een schaak-paardenhoofd eigenlijk best meevalt - als je een ring opspant en daarin een profiel uitdraait met de oren 'naar de losse kop toe', de manen aan de buitenkant, en de snuit aan de binnenkant...

• Leuk
Waarderingen: BramW

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.312
838
‘s-Hertogenbosch
Ik ken ze alleen dat voor een paard een grote bol is en dan weerszijden afgeplat wordt waarna met de figuurzaag het model wordt gezaagd . Rekening houdend met de richting van de nerf

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.992
673
De afwerking van de kop is in mijn ogen crucialer voor het eindresultaat dan de manen die ietsje breder zijn. Benieuwd!

• Leuk

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.312
838
‘s-Hertogenbosch
Hou er rekening mee dat de ring zo’n 17 tot 23 cm in diameter moet worden uit als het kan een massief stuk kops hout… fijnnervig
Je zult genoeg paardehoofden hebben om veel schaakspellen te kunnen maken.
Succes John

• Leuk

BramW

Actieve deelnemer
12 mrt 2025
25
57
Moergestel
Ik ben ook benieuwd haha. Bedankt voor het mee denken! Ik zal het resultaat uploaden als het lukt. ;)
Bedacht me erna dat je het hoofd natuurlijk ook zijwaarts kan orienteren.

1769812049244.png

• Leuk
Waarderingen: John1969

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.