Sautershop freestafel set DeWalt

twdi

Post veel
15 jul 2019
764
123
Sterksel
Heeft iemand toevallig deze freestafel set aangebouwd aan zijn DeWalt zaagtafel?

Om ruimte te besparen lijkt het me wel erg handig.

Zo ja, hoe zijn je ervaringen ermee? Wat zie je als voordeel maar ook als nadeel?

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.165
442
Los van de functie: de prijs vind ik ronduit bizar. Die staat in geen verhouding tot de prijs van de zaagmachine zelf.

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Wouterst

Actieve deelnemer
31 mei 2022
386
192
Boxtel, Noord-Brabant
Is er een functie van deze toevoeging behalve ruimte besparen?
Ik dacht gelijk aan de Scheppach HM2 Kombi methode waarbij je de motor van het hoofd apparaat ook voor een andere functie benut, maar die zie ik hier niet.
Erg veel geld voor wat betonplex, stukje aluminium en wat schroefjes/boutjes

twdi

Post veel
15 jul 2019
764
123
Sterksel
Ik dacht gelijk aan de Scheppach HM2 Kombi methode waarbij je de motor van het hoofd apparaat ook voor een andere functie benut, maar die zie ik hier niet.
Dat is met alles. En auto is ook niet meer dan wat ijzer, schroefjes en boutjes. Kost ook veel geld
Tov een complete freestafel is dit goedkoper

• Leuk
Waarderingen: DannyL

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.951
3.516
Ik heb een wolfcraft freestafel, met een 1800 watt kinzo er onder. Die hebben samen nog niet de helft gekost Die spelen al een jaar of 15. Koop je vooral voor de heb, of ga je er meters mee maken? Als ik het goed zie, dan krijg je voor die 450 euro alleen een paar plankjes. Je bent dan met een lift en een freesmachine zo maar meer dan 1000 euro kwijt. Of je dat een goede investering vindt, kan je alleen zelf bepalen.

Rizz

Oud hout
15 apr 2014
2.516
812
Moordrecht
Nadeel de prijs. Dit zou ik zelf maken. Ik zie dat het onderstel ook los verkocht wordt, dat is dan nog wel handig. Stukje betonplex en een 2080 of 16120 profiel van Banggood of Ali kost de wereld niet.

Ander nadeel van de tafel is dat je freesplaat wel dezelfde maat moet hebben, die koop je er nl niet bij. Je bent dan ook verplicht om hun freesplaat en lift erbij te kopen.

Verder zie ik in gebruiksgemak geen problemen, het is idd wel handig als ruimtebesparing. Je bent wel beperkt in de grootte van onderdelen die je eroverheen kan gooien

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
5.225
1.157
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
En een freesmotor... althans dat maak ik op uit de afbeeldingen...

Luccio

Actieve deelnemer
24 feb 2020
249
107
Rijswijk
op de afbeeldingen is wel te zien dat de Sauter freesplaat niet mooi verzonken ligt. Hij steekt wat boven de freestafel uit. (schroeven ook, maar dat is gewoon andere schroeven pakken)

kruim.g

Actieve deelnemer
14 jan 2015
34
86
Mijn freestafel heb ik zelf gemaakt maar lijkt hier wel wat op qua opzet.
Ik heb deze naast mijn DW745 op het onderstel zitten.
Grootste deel is MDF, blad, bodem en geleiding zijn multiplex.
Er zit een bovenfrees in van huismerk Gamma.
Aluminium plaat daarboven met een paar ringen komt van AlieXpress.
Dit alles bij elkaar kostte zo'n 120 euro, dat komt bij lange na niet in de buurt van die 460 op die Duitse site.

IMG_20221221_204656024.jpg
IMG_20221221_204504212.jpg
IMG_20221221_204518247.jpg
Mijn zaag staat meestal in mijn kelder maar af en toe neem ik die mee om ergens anders te klussen. Daarom wou ik de frees niet vast hebben zitten aan de zaag maar los kunnen nemen. Anders zou ik niet alleen de gedraaide trap op kunnen. Aan de onderkant van de freestafel heb ik een klem mechaniekje gemaakt waarmee die op het onderstel vast zit, strak naast de zaagtafel.

Deze foto's zijn van enige tijd geleden. Heb inmiddels ook een krik er onder geplaatst voor de hoogte verstelling. En de 0-last schakelaar zit nu aan de voorzijde en niet meer aan de zijkant. En de snelheidsregelaar is nu ook bereikbaar.
Met name de hoogteverstelling ben ik nog niet tevreden over, de krik is niet precies genoeg. Daar ga ik nog eens iets anders voor in de plaats zetten. Dan wil ik ook het kastje van steviger multiplex gaan maken.

Groet,
Geert

• Leuk
Waarderingen: bjgodefr

elzenmaa

Post veel
23 nov 2014
1.039
261
@twdi

Plaatsbesparing wordt als voordeel genoemd.
Valt volgens mij wel mee (of tegen zoals je wilt), deze tafel kun je eraf halen maar dan moet je deze toch ook ergens laten.
De 7492 moet je toch ergens op zetten om te kunnen gebruiken, aan de rechterkant moet je ruimte hebben voor de stangen van de geleider.
Binnen die ruimte kun je dan eenvoudig zelf een freestafeltje maken.
Naast ce hoge prijs is m.i. ook het steeds moeten aan en afbouwen een nadeel.
Heb zelf iets soortgelijks als Kruim. Ik heb tegen de geleider een alu profiel wat ik kan verschuiven voor betere geleiding en waarbij je bij schulpen ruimte hebt voorbij het zaagblad. Wanneer ik wil frezen draai ik de geleider om en kan ik hieraan een freesgeleider met afzuiging bevestigen.

Bijlagen

• 2188DE81-A659-466D-A89B-E69BE1B7613A.jpeg
    2188DE81-A659-466D-A89B-E69BE1B7613A.jpeg
    158,2 KB · Weergaven: 35
  • 1F95BC99-BDF7-43EB-933A-D7DF1FA7D4C7.jpeg
    1F95BC99-BDF7-43EB-933A-D7DF1FA7D4C7.jpeg
    185,1 KB · Weergaven: 36
  • 7D8453F3-84F7-43F7-B2C9-C99BF94CF2FB.jpeg
    7D8453F3-84F7-43F7-B2C9-C99BF94CF2FB.jpeg
    177,2 KB · Weergaven: 36

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.