Saburr-tooth frees op haakse slijper aanpassing.

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Beste leden,

Voor een aankomend project heb ik een 100 mm Saburr-tooth frees schijf gekocht bij een bekende zaak ergens in Arnhem.
Op hun site staat dat deze schijf op de meeste haakse slijpers past..... bij mij dus niet :confused:

Het probleem bij mijn flex is de "moer" deze heeft een diameter van 42mm. Voor een normale slijpschijf is dit geen probleem omdat er ruimte is voor 45mm.
De Saburr-tooth schijf heeft alleen maar ruime voor 36mm. Gelukkig gooi ik nooit iets weg ;) ..... en heb ik in een rommelbakje een onderlegschijf gevonden welke perfect past zodat ik de moer van de flex kan gebruiken om de Saburr-tooth schijf goed vast kan zetten.
Deze schijf moet je echt goed en veilig vast zetten want de kliene tandjes/puntjes zijn heeeeeel scherp en je wilt niet dat de schijf van je slijper af vliegt want dat zou wel een vervelend kunnen aflopen.

Verder is het gat in de schijf 22mm en op mijn flex is het pasrandje 22,2mm.... Dus met een schuurpapiertjes korrel 120 gelijkmatig het gat groter maken is geen probleem en past nu perfect.

Als de weersomstandigheden een beetje aangenamer worden zal ik deze schijf buiten gaan testen.


IMG_20210109_093541.jpg


InkedIMG_20210109_093553_LI.jpg
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.202
566
Creatief opgelost.
Past het ook niet als je de moer ondersteboven monteert? Ik dacht dat daar die verhoogde rand op de flens voor is. Centreren doet hij toch wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Athanor

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Kor.... nee dat gaat niet.
Het is een moer welke je vast kunt zetten zonder sleutel.
Op de foto ligt hij onderste boven. Die rand wat je ziet wordt ingedrukt tijdens het vastzetten. Centreren gebeurd door het pasrandje op de as van de flex.
Misschien dat een normale moer (met sleutel) een kleinere diameter heeft.
Maar die heb ik niet :sneaky:.
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Ik heb een Metabo slijper met dezelfde soort snelspanmoer.
Bij mij past die schijf er gewoon op. Je zet zo'n ding gewoon handvast met de vergrendeling.
Door het gebruik gaat hij gewoon vaster zitten. Kan niet losgaan.
Lossen doe ik gewoon met een handschoen aan en een klap over de schijf. Tegen de klok in dus.
 
  • Leuk
Waarderingen: Roestige Spijker

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.