Van mijn rugbyclub, Rugby Club Groningen, kreeg ik de vraag of ik een extra biertap/tapzuil kon draaien. Dat wou ik wel proberen want ik had nog niet eerdere zo'n groot draaiwerk gemaakt. Hier is een verslag hoe ik dit gedaan heb., met veel foto's
Hij is gemaakt van beukenhout. De buitenste biertappen waren er al en kon ik als voorbeeld gebruiken.
Ik dacht nog dat ik hem kon draaien op mijn eigen werkbank maar die was toch iets te klein
. En het was niet stabiel genoeg.
Gelukkig kon ik een grotere draaibank gebruiken van een bevriende houtdraaier om de uiteindelijke vorm te draaien. Om goed de omvang te kunnen meten heb ik een houten schuifmaat gemaakt. Het prachtige schilderwerk is gedaan door Katja Manak.
Over het uiteindelijke resultaat ben ik heel erg tevreden.

Hij is gemaakt van beukenhout. De buitenste biertappen waren er al en kon ik als voorbeeld gebruiken.
Ik dacht nog dat ik hem kon draaien op mijn eigen werkbank maar die was toch iets te klein

Gelukkig kon ik een grotere draaibank gebruiken van een bevriende houtdraaier om de uiteindelijke vorm te draaien. Om goed de omvang te kunnen meten heb ik een houten schuifmaat gemaakt. Het prachtige schilderwerk is gedaan door Katja Manak.
Over het uiteindelijke resultaat ben ik heel erg tevreden.
Bijlagen
-
RCG_Tapzuil_0.jpg992,4 KB · Weergaven: 78
-
RCG_Tapzuil_1.jpg871,3 KB · Weergaven: 75
-
RCG_Tapzuil_2.jpg964,5 KB · Weergaven: 66
-
RCG_Tapzuil_3.jpg811,1 KB · Weergaven: 61
-
RCG_Tapzuil_4.jpg698,8 KB · Weergaven: 61
-