Router slee om schaaldelen te vlakken

jmartens

Actieve deelnemer
28 dec 2014
247
90
Mesch
Heb je deze optie ook al gezien?

rekel

Nieuw lid
31 jan 2015
13
3
Weet niet of Al-plaat de beste keuze is. Het is wel interessant dat je het werkstuk ziet terwijl je freest, daarom de flexiglas plaat, en dat is stijf genoeg.
Klopt, de alumimiumplaat is alleen om de 2x2 Railsupport SBR16 en 2x2 Rail Carriage Block SBR16 met elkaar te verbinden, en dus ook de afstand tussen de staven waar de freesmachine aan hangt parallel op afstand te houiden

rekel

Nieuw lid
31 jan 2015
13
3
Een begin van mijn nieuwe vlakfreesopstelling. UIteraard veel filmpjes bekeken, ook van Jonas Winkler. Daardoor ben ik bij Vevor rails uitgekomen:
- Een set van twee SBR lineair rail, 1500 mm bestaande uit 2 Railsupport SBR16 en 2x2 Rail Carriage Block SBR167 UU.
- Een set van Lineair Slide Rails 1000 mm, bestaand uit een Lineair rail (een stang) van 1000 mm, x2 Rail Support SK20, 2x Rail Carriage Blocks SCS20UU.

Ik ben nezig om aluminiumplaten te maen om de SBR120 Rail supports op de Railcarriage SCS`16UU te bevestiging, is nog even puzzelen.

De SBR rail kan vastgeschroefd worden. De "stang"zit in de blokken, de lengte kan makkelijk aangepast worden, losse stangen zijn helemaal goedkoop.
Ik kan de SCS20 UU blokken onder de stangen hangen voor lage werkstukken en erboven voor hoge werkstukken. Dan alleen de plaat waar mij frees op komt omdraaien.

Nog ideëen, aanwijzingen?

Bekijk bijlage 164682
-
Dingen kunnen zo eenvoudig zijn, iedereen geruikt een grote perspex voet om de frees aan de linealen te bevestigen. IK denk dat het ook na met de bijgeleverde staven, in get geval van Festool zelfs met de fijnafstelling om gleuven te frezen. Wordt vervolgd

Bijlagen

• Clipboard_01-24-2026_01.jpg
    Clipboard_01-24-2026_01.jpg
    117,8 KB · Weergaven: 37
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.