Rommelkont

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.123
2.617
Dingen opruimen die al een plek hebben is geen probleem, maar waar laat je de dingen die er bij zijn gekomen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Henk H

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Meer lades, planken, etc. Maar ook dingen verkopen / weggeven / weggooien. Voor iets nieuws gaat iets ouds eruit. Onlangs: Metabo erin en Makita eruit
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.123
2.617
Dat werkt bij mij toch niet zo goed. De dingen die er bij komen heb ik over het algemeen werk voor. Anders heeft het weinig nut om ze mee te slepen. Je begint met een klein tegelzaagje, maar als de tegels groeien, heb je ook een grotere nodig. Maar die is niet handig voor klein werk, dus ze blijven allebei. En zo gaat dat met veel dingen.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.075
414
Onlangs: Metabo erin en Makita eruit
Bijzonder. Ik zou eerder het omgekeerde overwegen. Makita is Japanse kwaliteit geproduceerd ofwel in Japan, ofwel in Europa. Metabo was ooit Duitse kwaliteit, maar tegenwoordig Chinese waar met beroerde kwaliteitscontrole.
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.241
535
Eanske
ingoogni.nl
Ieder project opdelen in kleine stukjes. Na ieder stukje de werkbank leeg maken en het gereedschap voor het volgende stukje klaar leggen. Daarnaast een bakje op de werkbank voor spul dat je vaak gebruikt, beitels, hamertjes, aftekengereedschap etc. Onder de bank heb ik men handschaven staan. (De rest van de werkplaats is een zooitje omdat ik die nog niet heb ingericht)
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Bijzonder. Ik zou eerder het omgekeerde overwegen. Makita is Japanse kwaliteit geproduceerd ofwel in Japan, ofwel in Europa. Metabo was ooit Duitse kwaliteit, maar tegenwoordig Chinese waar met beroerde kwaliteitscontrole.
Bij Makita wilde ik niet ook nog investeren in het 40V systeem.
Bij Metabo hebben ze ook gewoon zwaardere accu's die backward compatible zijn en ik heb de mogelijkheden van het CAS systeem.
Bij het vergelijken van de Metabo met de Makita grasmaaier kon ik me niet ont trekken aan de indruk dat die allemaal in dezelfde fabriek werden gemaakt. De modellen waren vrijwel identiek.

De haakse slijpers van Metabo worden nog wel in Duitsland gemaakt, net als de Boschhammers van Bosch. De twee Metabo accutollen die ik nu heb zijn ook nog Made in Germany
 
  • Leuk
Waarderingen: Superkees

Roel22

Post veel
27 feb 2017
923
318
Alleen als ik weet de volgende dag door te gaan met een klus blijft alles liggen waar het ligt. Behalve krullen zaagsel e.d. dat wordt elke dag opgeruimd, anders wordt het een dikke bende. Voor alle andere zaken geldt, werk is pas gedaan als alles is opgeruimd en schoon gemaakt. Vervelend gedoe? Nope, dat zit tussen de oortjes, als je de volgende dag in een opgeruimde werkplaats komt is je dag al goed. (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: LukeB2530 en StephanS

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
907
761
Nootdorp
De garage wordt bij mij door meerdere personen gebruikt. Ik voel me verplicht om alles op te ruimen na wat klussen. Tussentijds ruim ik ook vaak de materialen op die ik niet meer nodig heb. Als het een puinhoop is, dan wordt ik zelf gillend gek.
 

Paul90

Actieve deelnemer
25 jan 2021
363
122
Vervelend gedoe? Nope, dat zit tussen de oortjes, als je de volgende dag in een opgeruimde werkplaats komt is je dag al goed. (y)
Helemaal mee eens! Ik heb dat mezelf ook moeten aanleren, maar dat is het dubbel en dwars waard. Binnenlopen in een werkplek die klaar is voor gebruik weegt veel zwaarder dan aan het einde van de dag een paar minuten opruimen. Daarmee heb ik mezelf ook gelijk aangewend om tussendoor de werkplek een beetje netjes te houden. (Idem met koken. Les 1 die elke chef vertelt als je serieus wilt koken: houd de keuken opgeruimd.)
Als ik te moe ben om nog op te ruimen, ben ik sowieso te lang doorgegaan om nog nauwkeurig te kunnen werken en had ik allang moeten stoppen.

Om op de vraag van Yellow terug te komen,
Hebben jullie ook na een uurtje werken zo'n bende om je heen dat je bij elke beweging iets van tafel schuift?
Binnen niet, daar heeft alles een vaste plek en is het snel opgeruimd tussendoor. Buiten wel, daar is het altijd drama. Als ik buiten werk op een Workmate, of klussen rondom het huis doe, is het moeilijker om alles georganiseerd te houden natuurlijk. Na de tweede "pijnlijke" ervaring van een beitel op het terras, heb ik mezelf aangewend om een extra tafeltje neer te zetten voor het gereedschap. Dan veeg ik dat tenminste niet van de werkbank af. Lijkt erop dat dat voor jou ook zou helpen, klein tafeltje met alle gereedschappen en de werkbank met je werkstuk.
 

Geopotes

Actieve deelnemer
14 apr 2020
70
52
Drunen
Mooi rondje machinekamer heb je hangen, ik zie ook nog een gasturbine achter in de hoek.
Enniewee, ook hier is het regelmatig een rommeltje. Lijkt dan of er iemand een handgranaat binnen heeft gegooid. Ik ga vaak door totdat ik dingen opzij moet schuiven of weer eens iets niet kan vinden wat ik twee minuten geleden nog in mijn handen heb gehad. Dan wordt het tijd voor een tussentijdse opruiming en gaat alles op zijn plek terug.
Als ik een klusje klaar heb hou ik een grote schoonmaak, werkbank leeg en de bezem erdoor.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.