Rommelkont

Yellow

Nieuw lid
11 jul 2023
3
0
Overijsel
Hebben jullie ook na een uurtje werken zo'n bende om je heen dat je bij elke beweging iets van tafel schuift?
Het lijkt wel of je nooit genoeg ruimte kan hebben...
Hoe gaan jullie hier mee om?

Gr Jelle


WhatsApp Image 2023-07-11 at 14.27.45.jpeg
 

Zerox

Actieve deelnemer
2 aug 2021
178
127
Echt
Regelmatig 5 minuten pauze en alles opruimen wat je niet meer nodig hebt. Tevens aanleren alles een "vaste" plek te geven zodat je het A. altijd terug hangt/legt en B. makkelijk weet te vinden.
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.375
832
70
Veldhoven
Zeer herkenbaar ja... 😅
Komt nog bij dat ik twee jaar geleden mijn werkplaats volledig anders heb ingericht en daarna door mijn nare ziekte vorig jaar meer dan een jaar niks heb gedaan zodat ik nu vaak een ongeluk zoek naar een hoop gereedschap of andere voorraad.
Ik probeer 's avonds wel op te ruimen, maar soms ben ik zo moe dat dat er niet eens meer van komt.
Zie foto (nog van vóór mijn "reorganisatie")20200701_161909.jpg. (Niet schrikken)
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.120
518
Moordrecht
Zo ziet het er bij mij ook regelmatig uit, altijd te weinig ruimte.. Ik maak er nu wel een gewoonte van om minstens 1x in de week echt te ruimen. Met het klussen ben ik het vaak ineens zat, of het is te laat en moet ik er ook mee stoppen. Als ik me echt moet focussen, ruim ik wel eerst op, anders is het chaos..
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan van den Broek

Yellow

Nieuw lid
11 jul 2023
3
0
Overijsel
Zeer herkenbaar ja... 😅
Komt nog bij dat ik twee jaar geleden mijn werkplaats volledig anders heb ingericht en daarna door mijn nare ziekte vorig jaar meer dan een jaar niks heb gedaan zodat ik nu vaak een ongeluk zoek naar een hoop gereedschap of andere voorraad.
Ik probeer 's avonds wel op te ruimen, maar soms ben ik zo moe dat dat er niet eens meer van komt.
Zie foto (nog van vóór mijn "reorganisatie")Bekijk bijlage 133123. (Niet schrikken)
 

Yellow

Nieuw lid
11 jul 2023
3
0
Overijsel
Zeer herkenbaar ja... 😅
Komt nog bij dat ik twee jaar geleden mijn werkplaats volledig anders heb ingericht en daarna door mijn nare ziekte vorig jaar meer dan een jaar niks heb gedaan zodat ik nu vaak een ongeluk zoek naar een hoop gereedschap of andere voorraad.
Ik probeer 's avonds wel op te ruimen, maar soms ben ik zo moe dat dat er niet eens meer van komt.
Zie foto (nog van vóór mijn "reorganisatie")Bekijk bijlage 133123. (Niet schrikken)
Je kan er nog lopen!
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.994
821
Omgeving Leiden
Omdat ik vaak alles op een hoek leg, lijkt me een achthoekige werktafel de oplossing!

In jouw geval zou ik eerst de gezellige planten ergens anders neerzetten en achter en aan de zijkanten waar mogelijk afneembare bakken maken waar je tijdens het klussen je gereedschap in aflegt.
Of onder je tafel een laag aflegtafeltje maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Willempie

Vener

Actieve deelnemer
21 jul 2012
266
154
Nijmegen
Heel herkenbaar. Probeer wel, als ik stop met klussen, alles op te ruimen. Schiet er meer dan eens in.
Of onder je tafel een laag aflegtafeltje maken.
Heb ik, ligt nu vol met resthout.
Ik heb zelfs twee schragen om dingen weg te leggen. Daar ligt nu een stapel hout voor een tafeltje sinds begin van het jaar...
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.075
414
Ik ben wandkasten aan het maken. Onder lades, boven planken. En deuren er voor zodat het stofvrij blijft. Een groot project in zichzelf, maar als je steeds rommel moet verplaatsen, om te kunnen knutselen, schiet het niet op.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.711
2.573
Gaanderen
Volgens mij ziet het er redelijk opgeruimd uit. Ik ga morgenochtend eerst een uurtje opruimen dan kunnen we weer werken. Je bent niet de enige.
 

Handtools only

Actieve deelnemer
3 nov 2018
708
738
de buurt van den bosch
Ik heb een grote kastenwand achter mij staan en als ik iets gedaan heb,bv zagen dan hang ik die gelijk terug.Je hebt natuurlijk wat kleinere spullen(beitels,hamer en wat kleine schaafjes)die liggen mij niet echt in de weg.
 

Bijlagen

  • DSC00665.JPG
    DSC00665.JPG
    105,7 KB · Weergaven: 95
  • Leuk
Waarderingen: Henk H

Zerox

Actieve deelnemer
2 aug 2021
178
127
Echt
Ondanks het passen en meten (en regelmatig plaatsmaken) schiet het wel al aardig op.
 

Bijlagen

  • 20230706_214244.jpg
    20230706_214244.jpg
    121,6 KB · Weergaven: 77

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Nadat ik een paar keer nieuw gereedschap heb moeten kopen omdat zaken waren gevallen, probeer ik wel steeds op te ruimen. Al lukt vaak alleen het weer opruimen van het gereedschap. Mijn werkbank is 75% van de tijd een bende waar ik me groen en geel aan erger en dan maar weer opruim en weggooi.
Mijn garage is al weer maanden een grote bende ik moet een keer goed opruimen en alles een plek geven zodat ik overal ook goed bij kan.
En de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat meer ruimte niet betekent dat het netter wordt:) Op mijn bureaus voer ik ook een constante strijd tegen de rommel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.