Robots !!!!

a3west

Nieuw lid
30 jul 2026
16
10
Eindhoven
Omdat ik nieuw ben op dit forum zit ik zo in een verloren moment wat rond te neuzen. Kom ik dit tegen:
we worden in de gaten gehouden door Robots van de grote jongens! (zie bijgevoegd screenshot)
- Is er een idee wat ze doen met de verkregen informatie?
- In hoeverre wordt onze privacy geschonden?
- In hoeverre kunnen wij ons op deze site zelf beschermen tegen een inbreuk op de privacy

Ik kan me niet voorstellen dat ze ECHTE privacy gevoelig info kunnen vinden. Is het zo dat ze dezelfde toegang en inzicht hebben als anonieme bezoekers?

Toon

Bijlagen

• Screenshot 2026-08-17 at 20-03-53 Huidige bezoekers Woodworking.nl.png
    Screenshot 2026-08-17 at 20-03-53 Huidige bezoekers Woodworking.nl.png
    72,4 KB · Weergaven: 63

BenWouters

Nieuw lid
26 jan 2025
12
3
Utrecht
Welkom op het grote internet.

Wat ze er mee doen, dat is niet met zekerheid te zeggen. Maar het het voeden van zoekmachines zal er een zijn. Vermoedelijk zal er ook wel wat data richting AI training gaan. En zo er meer dingen die er met de data gedaan kan worden.

Jezelf er tegen beschermen... Het klinkt bot, maar dat zul je offline moeten gaan. Of je moet de beheerders lief aan gaan kijken. Maar in alle gevallen zal het er niet gebruiksvriendelijker op worden.

En ja, ze zullen het zelfde kunnen 'zien' als anonieme gebruikers.

Efvee

Post veel
9 jun 2021
1.055
475
RegioRotterdam
Ze 'scrapen' informatie om hun AI systemen en zoekmachines te vullen.
Jij tikt op Google een zoekterm in, zeg "zwaluwstaartmal zelf maken" en je krijgt links naar sites met informatie daarover, waaronder links naar berichten in dit forum. Google 'leest mee' en heeft geregistreerd dat er hier iets staat. Voordeel voor de site: nieuwe gebruikers, bekendheid.
Informatie voor het trainen van AI systemen is iets anders. Daarbij wordt niet verwezen naar de bron maar wordt de info gepresenteerd onder eigen vlag van het systeem. Gevolg is dat mensen niet zelf op de site lezen en dat de motor achter het hele systeem, onze bijdragen hier, wordt uitgehold.

• Leuk
Waarderingen: AvdLinden

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.