Robland sd 410/ tersa of spiraalblok /ombouw mogelijk?

Rients24

Actieve deelnemer
22 aug 2021
34
7
NL
Goedenavond. Even een vraagje over messen in mijn Robland sd410. Op zich een prima machine met tersa messen. ik wil om meerdere redenen eigenlijk overstappen naar spiraalmessen. De twee hoofdredenen zijn geluid en de afvoer. Tersamessen geven lange krullen waarmee mijn afzuiging snel verstopt en spiraalmessen geven kleine snippers. Het is een mooie zware machine, maar eigenlijk heb ik hem een maatje te groot gekocht.

Heeft iemand ervaring met die ombouw? is dat zelf te doen? Moet je er aan willen beginnen? Is dat soort materiaal ook after market in europa te vinden (ik zie het eigenlijk alleen op amerikaanse en Canadese websites).

Graag jullie ervaringen en ideeën.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.151
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen
De twee hoofdredenen zijn geluid en de afvoer.
voor het geluid heb je oorstopjes

voor de afvoer heb je degelijke afzuigers
vraag aan je ijzerboer de prijs voor een omzetting & de prijs voor een grote afzuiger
je kan ook minder per keer afnemen
Het is een mooie zware machine, maar eigenlijk heb ik hem een maatje te groot gekocht.
prijs je gelukkig !
bij de meesten zijn alle machines een maatje te klein
 
Laatst bewerkt:

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
Die machines zijn toch ook met spiraalas leverbaar? Een tersa as is normaal gesproken ook een optie en niet standaard. Dus het lijkt me dat je de vraag aan robland moet stellen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.