Robland LX 310

Jan.

Actieve deelnemer
8 nov 2021
270
70
Oldenzaal
Iemand ervaring, kennis of een mening over de 5 in 1 Robland LX310?
Er staat er een te koop op Marktplaats.

Marktplaats: Robland LX310

  • Robland 5 in 1 LX 310


Alvast bedankt.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.787
933
Leeuwarden
Een prima machine om allerlei houtbewerkingsklussen mee te doen. Ik heb er bijna 10 jaar mee gewerkt. Je moet soms wat vaker de instelling voor haaks en op maat controleren en bijstellen, maar eenmaal ingesteld werk het goed!

Fons
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan.

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.787
933
Leeuwarden
Die lijken wat aangetast te zijn geweest door vliegroest. Heef naar mijn mening geen invloed op de gebruikskwaliteit van de machine. Van belang is om goed te kijken naar de aanwezigheid van alle losse onderdelen. Voor de langatboor, maar ook alle geleiders bij de frees en Zaag/schaaf.

voor het overige lijkt de machine mij zo op foto in goede conditie voor een exemplaar van minstens 25 jaar oud.

Fons
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan.

pieterbaten

Actieve deelnemer
25 jan 2022
43
51
Lede
Tafel lijken wel heel hard te glanzen. Zijn deze opgeschuurd voor een speciale reden? best controleren of ze nog mooi vlak zijn. Ik zou deze machine niet kopen omdat de zaagwagen niet telescopisch is. de zaaglengte is dus beperkt voor de oppervlakte die de machine in neemt. Ik zou zoeken naar een iets modernere machine met telescopische loopwagen.
1645378960618.png

De machine zal zeker minstens 25 jaar oud zijn, mijn machine is 20 jaar en toen was een zaagwagen zoals op de foto al standaard.

Als je natuurlijk niet meer zaaglengte nodig hebt dan de er mogelijk is voor de machine is het wel een degelijke machine waar je nog jaren plezier kan van hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan.

Jan.

Actieve deelnemer
8 nov 2021
270
70
Oldenzaal
Dank voor de info Pieter. 👍
Voor mij glimmen ze ook iets te veel. Maar ik ga ook komende week kijken.
De voornaamste reden voor deze versie is de afmetingen van mijn werkplaats. Voorlopig nog steeds 35m².
En groeien kunnen we altijd nog. 😉
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.503
962
Riemst
Punt van aandacht is de geleider van de roltafel.Die moet perfect evenwijdig aan het zaagblad zitten.Voor het stellen is er een hulpstuk (wat waarschijnlijk niet bij de machine is).
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan. en Athanor

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.503
962
Riemst
Er staat een bieding van 2500 euro. Dat is al behoorlijk geld voor zo een machine. Ongeveer evenveel als ik er 15 jaar geleden voor betaald heb.
Op Tweedehands.be staan er ook een paar en die prijzen zitten ook tussen de 2500 en 3000 euro.
 

Jan.

Actieve deelnemer
8 nov 2021
270
70
Oldenzaal
Hij zit al boven de 2800 euro heb ik van de verkoper begrepen, dus voor mij gaat deze voorbij.
En inderdaad, de LX310 heeft de telescopische arm op de zaagwagen.

We wachten wel op een volgende combo.

Bedankt allen voor de reacties en support. 👍
 

pieterbaten

Actieve deelnemer
25 jan 2022
43
51
Lede
bedoel je de ondersteuning van de wagen op het verste punt tov de machine ?
zo ja, dan lijkt die op het plaatje wel telescopisch te zijn
Bekijk bijlage 115590


opletten met bieden
voor je het beseft, betaal je de helft van een nieuwe machine
Ik bedoel de zaagwagen zelf. op de oudere machines is de lengte van de zaagsnede even lang als de rail waar de wagen op rijdt.
Bij de nieuwere machines (zie foto in mijn eerder bericht) is de zaagwagen een geëxtrudeerd aluminium profiel dat een heel eind meer naar achter en naar voor kan dan zijn eigen lengte, met als gevolg een langere zaagweg voor dezelfde machinegrootte.

 

jorisvh

Post veel
Hij zit al boven de 2800 euro heb ik van de verkoper begrepen, dus voor mij gaat deze voorbij.
Ja, dat wordt wat veel.
Ik zag er net 1 op 2dehands.
Voorlopig op 1.200€ maar bieden is pas gestart.
Verkoper lijkt een handelaar te zijn wat een goeie deal onwaarschijnlijk maakt en in NL te zitten dus deze is allicht op op MP te vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.