Robland K26 (de)montage

Houtboon

Nieuw lid
2 sep 2024
23
61
Heel
Leuk om te horen dat anderen wat hebben aan de info, thanks :)
Ik ben wel benieuwd naar hoeveel geluid de rollenkettingen bij jou maken, voor mij is het absoluut acceptabel maar ik heb geen referentiekader.

Succes met de wederopbouw!
Hartstikke bedankt!
Als het goed is krijg ik morgen de krachtstroom wandcontactdozen binnen voor mijn garage. Na installeren zal ik een video voor je maken hoe de rollenkettingen hier klinken.

Houtboon

Nieuw lid
2 sep 2024
23
61
Heel
Hartstikke bedankt!
Als het goed is krijg ik morgen de krachtstroom wandcontactdozen binnen voor mijn garage. Na installeren zal ik een video voor je maken hoe de rollenkettingen hier klinken.
Hoi Justus,

Zoals beloofd, bij deze de video:

Stroom aangesloten en motor lijkt mooi te lopen.

Ik merkte al snel een hard tikkend geluid op wanneer het loopwiel van de doorvoer rollen mee gaat draaien. Blijkt dat er in het verleden helaas wat plekken in het loopvlak gesleten zijn wanneer wellicht de doorvoer rollen vast zijn gaan zitten.
Even kijken hoe ik dit kan oplossen ...
IMG_20250109_194002.jpg

Friendly_joe

Nieuw lid
4 feb 2022
17
22
Assenede
Alle tafels schoongemaakt (vlakschuurmachine met scotchbrite, voldoende om vervuiling en vliegroest te verwijderen zonder de tafel zelf te beschadigen) en de kale vlakken later (na montage) voorzien van een laagje siliconenolie ter bescherming & soepel glijdend hout.
Mooi werk Justus, zelf ook bezig met de opbouw van een X26 van 2006.
Ik kreeg echter de raad van een kennis om zeker geen siliconespray te gebruiken op de tafels. Diot zou problemen kunnen geven bij het latere verven/oliën van je werkstukken.
Beter zou houtglijmiddel of parrafinne/kaarsvet zijn.

Groet Joey

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.