Robinia resten wederom in tafeltjes verwerkt

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
925
Leeuwarden
Eerder maakte ik al melding van een experiment met een plantentafeltje en heb ik verteld hoe ik resten Robiniahout gebruikt heb om een het bijzettafeltje en een tafeltje met veel driehoeken erin. In dit topic verslag van de laatste resten Robinia die ik wederom heb gebruikt voor een paar bijzettafeltjes. Nu wat meer rechtoe-rechtaan toegepast.

Eerst maar wat hout gezaagd en geschaafd
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_c2.jpg


UNADJUSTEDNONRAW_thumb_c4.jpg

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_c3.jpg

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_c1.jpg

Vervolgend de tafelbladen met domino's geconstrueerd

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_ca.jpg

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_c6.jpg

Daarna het hout voor de pootstellen verzameld en voorzien van domino's. Die moest ik even afschuinen omdat bij de pootjes de gaten in elkaar overliepen. Ik heb er bovendien wat zoekertjes aan gestoken om snel te kunnen werken in het lijmproces.
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_c9.jpg

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_c8.jpg

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_cb.jpg


Vervolg in een nieuw bericht.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
925
Leeuwarden
De lijmresten in het tafelblad vroegen wel wat aandacht om te verwijderen, ik heb Titebond III gebruikt omdat de tafeltjes misschien wel buiten komen te staan.

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_ce.jpg

Daarna het pootstel aan het tafelblad schroeven en het geheel in de olie zetten.

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_cf.jpg

Weer een plezier om te zien hoe mooi het hout zich presenteert als het in de olie wordt gezet.

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_d9.jpg

En dan is dit het eindresultaat:

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_d7.jpg

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_d4.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Taab en avos

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.