Robinia of valse acacia verkrijgbaar

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.151
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen
niet te koop !
verleden jaar zijn bij mij 2 van deze kerels na een storm naar beneden gekomen
onderaan een diameter van rond de 20 cm + een paar meter lang
ze zijn niet volledig ontworteld
het hele jaar heeft er nog blad op gestaan
of en wanneer de sapstroom dit jaar op gang zal komen, weet ik niet
het is prima brandhout, maar dat vind ik zonde
om er planken van te zagen zijn ze te dun
ik denk vooral aan de houtdraaiers
graag doe ik er zo veel mogelijk collega's plezier mee
ruilen voor een goeie fles biowijn ?
afhalen is voor mij makkelijkst
ik zou ze ook ergens binnen kunnen gooien, want ik maak redelijk verre verplaatsingen
 
  • Leuk
Waarderingen: Guus2 en vandikte

Guus2

Actieve deelnemer
23 apr 2021
75
26
Velp
Ik zou er ook graag iets mee proberen, maar ik woon niet echt in de buurt! Ik lees net wel dat er in oktober een open dag is, maar wellicht wil je het niet zo lang bewaren!
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.151
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen
Ik zou er ook graag iets mee proberen, maar ik woon niet echt in de buurt! Ik lees net wel dat er in oktober een open dag is, maar wellicht wil je het niet zo lang bewaren!
tijd is voor mij ni echt van belang 🪁
alhoewel ik voel dat de tand des tijds langzaam aan mij begint te knabbelen 🤸‍♂️
oktober verwacht ik nog te halen 😭
ik heb reeds een paar aanvragen gekregen, maar laat gerust weten waarin je een mooie kluif ziet 🦴
stuur je mij een pb ? ✉️
 
  • Leuk
Waarderingen: Guus2

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
725
288
RegioRotterdam
Het is mooi spul met een rechte draad. Ik mocht drie delen van elk ruim een meter meenemen. De eerste van die meters is inmiddels kort. Een stuk ervan heb ik in 'blanks' gekliefd om tussen de centers te verwerken. Een ander stuk is inmiddels omgezet in een paar ruwe schalen en een grote berg krullen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Guus2

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
725
288
RegioRotterdam
Er is nog niet zoveel dat het laten zien waard is. Er staan nog twee stukken stam van een meter elk met de einden in de houtlijm, twee ruwe schalen en wat blokken met de einden in de paraffine. Stammetjes zijn gewoon cilindrisch, geen fancy vormen.
Tip: Ik heb de stukken opgehaald tijdens een korte vakantie in het Scheldeland. Neem je fiets mee! Als je het adres wilt van een goede en niet al te dure B&B daar in de buurt stuur me dan een pb.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.